A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) keddi közleménye szerint osztja a Magyar Autóklubnak a pesti alsó rakpart végleges lezárását ellenző véleményét, mert
a szakemberek szerint annak végleges lezárása tovább ronthatja a budapesti autós közlekedést.
Az autóklub szerint a lezárás a rakparti forgalmat a belvárosba tereli. Úgy vélik, ötletelés helyett stratégiai tervezésre van szükség, és célszerűbb lenne olyan megoldást keresni, mely az autóforgalmat a folyópartig kiszélesített Duna-korzó alatt vezeti el, vagy legalább megvizsgálni ennek a lehetőségét, hasonlóan a hannoveri, bécsi, oslói alagutakhoz.
A főváros egyes részeinek megközelítése gépjárművel jelenleg is komoly nehézséget jelent az adott területen működő vagy ott szolgáltatást nyújtó vállalkozásoknak – írták, megjegyezve, hogy a jármű egyes lakossági szolgáltatóknak – például szerelőknek, építési vállalkozóknak, kiskereskedelmi áruszállítóknak – nélkülözhetetlen munkaeszközeik vagy árucikkeik célba juttatásához.

2020. május 16-án
Fotó: Mónus Márton / MTI
A BKIK az online konzultáció után egyeztetést kíván folytatni a tapasztalatokról a főváros vezetésével – olvasható a közleményben. Karácsony Gergely főpolgármester április 13-án jelentette be, hogy a Lánchídtól délre teljesen autómentes lesz a pesti alsó rakpart. A Magyar Autóklub erre reagálva közölte, hogy elutasítja az észak–déli közlekedési folyosóként használt pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszának végleges lezárását.