Lakásfelújítással ütötték el az időt a magyarok a karantén alatt
A tavaszi járványügyi korlátozások felforgatták a hétköznapokat, a mindennapi életet és az otthonok klasszikus funkcióit is. A Groupama Biztosító kutatásában a megkérdezettek csaknem egyharmada válaszolta azt, hogy ezekben a hónapokban helyet kellett szorítania valamilyen új tevékenységnek a lakásában.
Ennek a csoportnak a 38 százaléka végül meg is valósította a funkcióbővítéssel kapcsolatos elképzeléseit.
A legtöbben a sportolásnak és a munkavégzésnek, de minden tizedik megkérdezett a gyerekekkel való közös tanulásnak és a kikapcsolódásnak, szórakozásnak keresett, alakított ki új helyet az otthonában. A lakás átrendezésén túl, sokan ragadták meg az alkalmat a felújításra is; a válaszadók 40 százaléka elgondolkodott a lehetőségen, közülük pedig minden második válaszadó meg is valósította az elképzeléseit.
„Az otthonunk a legtöbbünknek a legértékesebb vagyontárgya és az elmúlt időszakban a korábbinál is fontosabb szerepet töltött be az életünkben, ezért is érdemes odafigyelni arra, hogy megvédjük. Egy megfelelő lakásbiztosítás ebben nyújthat segítséget. A most bevezetett és az OTP Bank teljes fiókhálózatában elérhető Vesta Lakásbiztosítás 28 féle kiegészítő fedezettel kínál olyan egyedi megoldásokat, amelyekkel egyéni igények alapján, személyre szabottan állíthatók össze a biztosítási csomagok” – mondta el Budai József, az OTP Bank bankbiztosítási főosztályvezetője.

Inkább a kertészkedésre költöttünk, mint az otthoni irodára
A kutatás azt is felmérte, hogy a megkérdezettek milyen új dolgok beszerzését tartották fontosnak a kényszerű otthonlét ideje alatt. A legtöbben (minden ötödik megkérdezett) kertészkedéshez szükséges eszközöket, növényeket vásároltak a járvány idején, ami tavasszal egyébként is jellemző. Érdekes ugyanakkor a tömeges otthoni munkavégzés ellenére is, hogy munkavégzéshez szükséges bútort 100-ból mindössze 3-an vettek. A nagyobb értékű vásárlásoknál az okostelefonok, a konyhai gépek voltak a meghatározóak. Edzőgépet, otthoni fitnesz eszközt, tabletet a megkérdezettek 10 százaléka tervezett beszerezni, de az esetek többségében a szándékot nem követte vásárlás.
A felmérésből az is kiderül, hogy a családosoknál a legfontosabb a gyerekek jólétének és kényelmének biztosítása volt.
A gyerekes háztartásokban minden vizsgált eszköz iránt jóval magasabb igény mutatkozott, többségüknél a tényleges vásárlás aránya is magasabb volt. A vásárlásokon belül összességében – a kertészeti termékek után – a gyermekek részére új játékok, sporteszközök beszerzése volt a legmeghatározóbb.
A járvány második hullámával együtt ismét előtérbe kerül a biztonság, beleértve az otthonok megfelelő védelmét.
„A Vesta Lakásbiztosításunkat úgy alakítottuk ki, hogy rugalmasan alkalmazkodjon a folyamatosan alakuló élethelyzetekhez, vagy éppen az otthonunk és ingóságaink értékének változásaihoz. A járvány második hullámának küszöbén pedig különösen felértékelődik, hogy elektronikus kapcsolattartásra is lehetőséget biztosítunk, így nemcsak környezetbarát, de biztonságos megoldást is kínálunk az ügyintézés során” – tette hozzá Gönczi Erika, a Groupama Biztosító bankbiztosítási főosztályvezetője.