A társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése, ezen belül is a mindennapos női „szuperhősök” bemutatására indított kampányt a Johnnie Walker whiskymárka, illetve gyártója, a Diageo.

A Keep Walking kampánnyal BKK-megállóban is találkozhatunk.
Fotó: Fürtös Ákos

A projekt nyitóeseményén Michael Holm, a Diageo kelet-európai piacainak ügyvezető igazgatója bevezetőjében elmondta, hogy a Johnnie Walker kétszáz éves márka, és sosem a könnyebb utat választotta. Meglátása szerint akkor fejlődik leginkább ember és szervezet, amikor az élet váratlan kanyarjait is képes venni, és a cégalapítóra emlékezve megjegyezte: ennek nem a merev szabálykövetés az útja, hanem a sztereotípiák letörése.

A nemek közti egyenlőség alapvető a sikerünkhöz, mi pedig szeretnénk a változás élére állni

– közölte Michael Holm, hozzátéve, hogy az italmárka és a nők között is szorosabb az összefüggés, mint bárki gondolná, mivel a nemzetközi felmérések szerint minden harmadik whiskyfogyasztó nő.

Nem is egyszeri kampány?

Elhangoztak további statisztikai adatok is, amelyek szintén érdekesek, de inkább lehangolók. 

Budapesten például a legutóbbi felmérés szerint 1200 köztéri alkotásból mindössze 35 darab ábrázolt nőket. Aztán a kelet-közép-európai vizsgálati mintának használt 

Csehország, Magyarország, Románia és Bulgária négyesében a felsőfokú végzettséggel rendelkezők 64 százaléka ugyan hölgy, ám ez a vállalati magas vezetésekben elfoglalt pozíciókon, valamint a fizetéseken nem látszik: 

az említett négy országban mindössze 8 százalékot tesznek ki a női felső vezetők. A fizetési különbségek pedig ekkorák a két nem tagjai között azonos pozíciókban:

  • Romániában elvileg csak 2 százalék
  • Bulgáriában már 14
  • Magyarországon 18
  • Csehországban pedig 20

Mindezekre is fel kívánja hívni a figyelmet a Keep Walking kampány, amely egyúttal példaképeket kíván állítani a hölgyek elé. 

Michael Holm elmondta: mindig is pártolták az egyéni sikertörténeteket.
Fotó: Fürtös Ákos

A pontos megfogalmazás szerint a projekt „támogatja a nők társadalmi szerepvállalását, azáltal, hogy korunk női »szuperhőseinek« történetét meséli el. Nem egyszeri kampányról, inkább egyfajta hosszú időn át tartó kezdeményezésről van szó, amely felhívja a nők figyelmét, hogy hagyjanak nyomokat a társadalmunkban, megerősítve ezzel kulcsfontosságú szerepüket, ami a kollektív fejlődésre és a narratívák végleges megváltoztatására irányul.”

Kik mutatnak példát?

A kampány hivatalosan július 1-jén indult: 

internet- és városszerte lábnyomokkal és QR-kódokkal találkozhat az ember a Johnnie Walker színvilágában, 

legyen szó fali plakátról vagy egy villamosmegállót beborító reklámról. A lábnyomokhoz rendelt QR-kódok révén virtuális valóságot alkalmazó honlapra jutunk, ahol megelevenednek a példaképnek állított hölgyek élettörténetei. A startvonalnál a következők sorakoztak fel:

  • Illés Fanni paralimpiai aranyérmes úszó
  • Lábas Viki zenész
  • Péterfy Bori énekes, színész
  • Szabó Anna Eszter író
  • Ráskó Eszter stand-up komikus
  • Tomcsányi Dóri divattervező

Mindannyian arra buzdítják a hölgytársakat, hogy osszák meg a saját történeteiket.

Lehetőség vagy felelősség?

A világ vezető whiskymárkájaként rendkívül különleges helyzetben vagyunk, hiszen kiemelkedően széles körű az elérésünk. Az inspiráló női példaképek bemutatása révén célunk, hogy előremozdítsuk a nők ügyét, megteremtsük a jövő egyenlő és befogadó társadalmát, ahol minden nő és lány büszkén járhatja saját útját és hagyhat nyomot a világban

– mondta Ábrahám Gergely, a Diageo kelet-közép-európai vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója. 

A Johnnie Walker 2021-ben 5 millióval, 19,1 millióig növelte az eladott rekeszek számát, amivel a forgalom tekintetében világelső. 

Ábrahám Gergely szavai erre rímeltek, amikor hozzátette: ekkora vállalatként az üzeneteik számtalan embert érnek el, ami nemcsak lehetőség, hanem felelősség is, márpedig eltökélt céljuk, hogy csökkentsék a társadalmi egyenlőtlenségeket, és pozitívan hassanak a közösségekre, sőt, az egész társadalomra.