A skót whiskyk népszerűsége töretlen a koronavírus-járványt követően is, és a Spirits Business közzétette legfrissebb, Brand Champions Report címet viselő jelentését, melyből kiderül, mely márkák fogytak a legjobban – írja a Daily Record

Az első 10 helyezett 2020-hoz képest nem változott az új adatok szerint sem. 

A listát a 9 literes rekeszek eladásai alapján állították össze.

A 10. helyen a 2020-ban 2,3 millió, 2021-ben pedig 2,8 millió dobozt eladó, a Diageo birtokában lévő J&B (Justerini & Brooks) található, amit a 9. helyen a Dewar's előz meg, miután 2020-hoz képest 300 ezer dobozzal több fogyott a Bacardi márkájától.

 johnnie walker

Fotó: Bloomberg

A 8. helyen a Glen Moray Distilleryt birtokló La Martiniquaise tulajdonában található Label 5 következik, melynek ritkaságszámba menő módon visszaesetek az eladásai, méghozzá 3,4 százalékkal. A 7. helyen tanyázó Willam Peel is veszített népszerűségéből, a francia Marie Brizard Wine & Spirits birtokolta márkából 0,4 százalékkal fogyott kevesebb tavaly, mint 2020-ban.

A 6. helyen található, ismét csak Diageóhoz köthető márka, a Black & White whiskyje viszont egyre népszerűbb, 9,3 százalékos növekedést ért el és túllépte a 3 millió dobozos volument. Ez is eltörpül azonban az 5. helyezett Chivas Regal teljesítménye mögött. A Magyarországon is népszerű whiskyből 4,1 millió doboz fogyott tavaly a 2020-as 3,2 milliós forgalom után. A 4. helyen egy újabb Bacardi-márka, a William Lawson következik, mely 5 százalékos forgalomnövekedést ért el.

A dobogó legalsó fokára a William Grant & Sons' márkája, a 15 százalékos forgalomnövekedést elérő Grant's ért fel, melyből 4,1 millió dobozzal vásároltak. A második helyen következik a Pernord Ricard legnépszerűbb whiskyje, a Ballantine's melyből 8,7 millió rekeszt vásároltak tavaly, csaknem 25 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, amikor csak 7 millió rekesz kelt el.

A lista élén azonban a forgalom szempontjából verhetetlen Diageo márka áll, a Johnnie Walker, 

mely nem csupán őrizte, de növelte előnyét is, miután 5 millióval, 19,1 millióig növelte az eladott rekeszek számát 2021-ben.

Értelemszerűen forgalom szempontjából ezek a márkák verhetetlenek, ám az igazán drága különlegességek azért gyakran a jóval kisebb, kevésbé ismert főzdékben születnek.