BUX 43,248.97
-0.95%
BUMIX 3,785.54
-0.61%
CETOP20 1,884.01
0.00%
OTP 9,126
-2.48%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.53%
-0.57%
-0.98%
ZWACK 17,350
-0.86%
-3.80%
ANY 1,550
-0.96%
RABA 1,130
+0.89%
+0.48%
-0.31%
0.00%
-0.47%
OPUS 150.2
-1.18%
0.00%
-1.65%
0.00%
-0.37%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,884
-0.07%
+0.78%
ALTEO 3,000
+1.69%
0.00%
-1.87%
0.00%
+1.79%
-0.39%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-3.80%
+2.54%
+0.25%
+9.56%
-0.76%
NUTEX 11.25
+2.27%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Kiskereskedelem

Egyre bátrabban rendelünk külföldi webshopokból

Avilág internetes vevőinek már 55 százaléka vásárolt külföldi webshopokból a PayPal és az Ipsos 31 országban készült fogyasztói felmérése szerint.

A technológiai fejlődés révén a fogyasztói trend egyértelműen az online vásárlás irányába mutat, így egyre több szupermarket kereskedik online platformon. Magyarországon több mint 25 olyan élelmiszer-kiskereskedelmi üzletlánc működik, ahol lehetőség van webes vásárlásra is,

a négy legnagyobb online szupermarketnek (Tesco, Auchan, GRoby, Príma) pedig ma már több mint egymillió látogatója van havonta – tudtuk meg Wettstein Alberttől, a Smartkosár marketingvezetőjétől.

Az áruházak sokszor teljesen eltérő árai miatt azonban az árérzékeny vásárlók egyre nehezebben tudják eldönteni, hol érdemes vásárolniuk. A K&H inkubátorprogramjában működő startup, a Smartkosár csapata éppen erre kínál megoldást:

a felületen nem egyesével hasonlítja össze a termékeket a fogyasztó, hanem a teljes vásárlói kosarat nézheti.

Mivel az egyes kosarak árai között a tesztek alapján átlagosan 30 százalékos eltérés figyelhető meg, a szolgáltatás segítségével egy négytagú háztartás akár kéthavi nettó átlagkeresetnek megfelelő összeget is megspórolhat egy év alatt – tette hozzá a marketingvezető.

Eközben a világ internetes vevőinek már 55 százaléka vásárolt külföldi webshopokból a PayPal és az Ipsos 31 országban készült fogyasztói felmérése szerint. Ezekről az oldalakról leggyakrabban ruhát, cipőt, háztartási elektronikai cikkeket, játékokat és hobbitermékeket rendelnek. A globális fogyasztók fele azért vásárol külföldön, mert az adott termék nem kapható a saját országában, egyharmaduk pedig érdekes helyi terméket keres más országok webáruházaiban.

„A nemzetközi e-kereskedelmi forgalom folyamatos bővülését tapasztaljuk, platformunkon a kapcsolódó kifizetések összmennyisége 49 százalékkal nőtt a 2016 és 2018 első negyedéve közötti időszakban” – mondta Marcin Glogowski, a PayPal kelet- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek