A magyarok 18000 boltban közel 2300 milliárd forintot hagytak 2018-ban a hazai kiskereskedelemben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es összesített éves forgalom mértékét.
VG
2019.01.30, 13:56
Megosztom a cikket
Magyarországon a mennyiségi eladás 1 százalékkal emelkedett. A gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, és a diszkont a legnépszerűbb bolttípus – derül ki a Nielsen 90 élelmiszer- és 80 háztartási vegyiáru- és szépségápolási kategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből.
Pozitív mérleget zárt a hazai kiskereskedelem:
2018. január-december között élelmiszerkategóriákra 1800 milliárd forintot költöttünk, ami 7 százalékos értékbeli növekedés 2017-tel szemben.
Értékben gyakorlatilag változatlan a top kategóriák sorrendje:
rajongjuk a feldolgozott húst, a sört és a sajtot. Legnagyobb mértékben, 50 százalék fölötti értékbeli forgalomnövekedéssel a növényi alapú joghurt jött fel, de a gin (+40 százalék) sem szégyenkezhet.
Ha élelmiszer, akkor márkás:
az értékesítések több mint 70 százaléka gyártói márkás termék.
Fotó: Pixabay
A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek még ennél is nagyobb ütemben, 8 százalék fölött bővültek; belőlük mintegy 450 milliárd értékbeli forgalmat realizált a hazai kisker a tavalyi év során. A mennyiségi forgalom nem változott. Az értékbeli forgalom királya a mosószer, közvetlenül mögötte következik a vécépapír és az öblítő. Emellett erőteljes növekedést mutatott pár kisebb kategória, úgymint kozmetikai törlőkendők vagy arcmaszkok.
Gyártói márkák után nyúl a magyarok négyötöde, a sajátmárkás termékek az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.
„A magyar fogyasztók bizalma közelít az európai átlaghoz, ez pedig tükröződik vásárlási hajlandóságukban is” – mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen ügyvezető igazgatója. „A hazai kiskereskedelem lendülete Európa élbolyában van több negyedév óta, és nem látjuk jelét, hogy e dinamika lanyhulna.”
A Nielsen közlése szerint a hazai kiskereskedelem boltszámát tekintve 18 000 kereskedelmi egységről beszélhetünk, ez a szám gyakorlatilag változatlan maradt 2017-ről 2018-ra. Ami a csatornák értékbeli összforgalomből kivett részesedését illeti, 25 százalékkal a diszkont vette át a vezetést.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.