Budapest-központúak a webáruházak, pedig a vásárlók háromnegyedét, illetve az online kiskereskedelmi forgalom kétharmadát már a vidék adja. Úgy tűnik, egyelőre a házhoz szállítás dominanciája sem törik meg.
Gyöngyösi Balázs
2019.04.15, 14:41
Megosztom a cikket
A hazai online kiskereskedelmi szektor mérete az idén megközelítheti az 500 milliárd forintot – mondta a Világgazdaságnak Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója. Ez a tavalyihoz hasonló növekedést feltételez, a múlt évben 17 százalékkal, 425 milliárd forintra bővült a forgalom. Úgy véli,
a következő két-három évben ekkora mértékű emelkedéssel lehet számolni, ahhoz viszont, hogy a növekedés üteme 20-25 százalékra ugorjon, a saját lábukra kell állniuk a ma még alacsony jövedelemtermelő képességű, de az online térben szocializálódó új generáció tagjainak.
Az E-Digital és az eMAG egyesülése idén még nem látszik majd az e-kereskedelmi piacon Fotó: Földi Imre
A GKI Digital év eleji felmérése szerint 3,2 millióra tehető az aktív magyar online vásárlók száma, akik az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer rendeltek a weben. A szakértő szerint
ez egy tízmillió lakosú országban nem kimagasló arány, de ha a hatmillió internetezőt tekintjük elméleti plafonnak, máris kedvezőbb a mutató, a négymillió netes vásárló küszöbértékétől pedig úgy három évre lehetünk.
Mivel ez egy lassabb folyamat, a szektor bővülését kézenfekvőbb az átlagos kosárérték és a rendelési gyakoriság növelésével előidézni. Viszonyításképp: tavaly 11 ezer forint volt az átlagos kosárérték, évente pedig 12 alkalom jutott egy főre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.