Kiskereskedelem

Ragaszkodik Magyarországhoz a Tesco

Az elmúlt tíz évben 180 milliárd forintot fektetett be Magyarországon a Tesco – mondta a Magyar Nemzetnek a cég közép-európai vezérigazgatója.

A kiszámíthatóságnak, a gazdasági növekedésnek, az ország iránti elköteleződésnek, illetve a magyar kormánnyal kialakított jó partneri viszonynak is köszönhető, hogy a Tesco a kiskereskedelem legnagyobb foglalkoztatójaként és adófizetőjeként milliárdokat fektet be Magyarországon – mondta a Magyar Nemzetnek a Tesco közép-európai vezérigazgatója. Matt Simister szerint a mai gazdasági-adózási környezetben lehet eredményesen kereskedni.

A vezérigazgató a lapnak kifejtette, hogy

sokkal vonzóbb a szinte bevásárlóközponttá átalakult hipermarket a vásárlóknak, akik az egyes márkák miatt is célirányosan érkeznek.

Szerinte ezzel összességében a korábbinak színvonalasabb szolgáltatást biztosítanak, ráadásul eredményesebbek is, mert bérbe adják az eladótér egy részét.

Átalakítják a Tescókat

Ma 204 boltjuk van Magyarországon, ezzel a Tesco piacvezető. „Az áruházbezárások az elmúlt időszakban főként a teljesen más piaci logika szerint működő Lengyelországban voltak drasztikusak. A cseh, a szlovák, és a magyar piacon nagyon erős és egészséges működésű áruházaink vannak, erős pozíciókkal, profitábilis működéssel” – idézi a lap a vezérigazgatót.

Fotó: AFP

2015 óta zajlik a hipermarketek átalakításának előkészítése, illetve lebonyolítása – húzta alá a Magyar Nemzetnek Matt Simister. Kifejtette, hogy stratégiájuknak az lett az eredménye, hogy a 2017-es 0,9 százalékról 3 százalékra nőtt a cég nyereségessége, a forgalom pedig 77-ről 186 millió fontra emelkedett.

A cégvezető azt is elmondta, hogy 2009 óta 230 milliárd forintnyi adót fizettek be a magyar költségvetésbe, áfával együtt a hozzájárulásuk 577 milliárd forint volt. Az elmúlt tíz évben pedig összesen 180 milliárd forintot fektettek a magyar piaci jelenlétbe.

A Magyarország iránti elkötelezettség egyik bizonyítéka az is, hogy a Tesco Budapestre hozta az új üzleti és technológiai szolgáltatások központját

– fogalmazott Matt Simister, hozzátéve, hogy a Tesco döntésében meghatározó szerepet játszott a magyar kormány befektetőbarát hozzáállása és az ország gazdasági teljesítménye.

lapszemle kereskedelem Matt Simister Tesco
Kapcsolódó cikkek