Kiskereskedelem

Megugrott a külföldi rendelések száma

A hagyományos üzletekből az online csatorna felé tolódott a forgalom a járvány idején az Extreme Digitalnál, miközben látványosan megugrotta bankkártyás fizetések aránya is.

Míg a járvány előtt a forgalom 60 százalékát a hagyományos üzletekben bonyolította le az Extreme Digital, addig a legszigorúbb korlátozások idején már az online csatorna tette ki az értékesítés 69 százalékát – közölte a Világgazdasággal Várkonyi Balázs, a cég alapító-ügyvezetője. Hozzátette, hogy

egy héttel a lazítások megkezdése után az inga máris a másik irányba lendül: újra nő a fizikai értékesítés aránya.

A járvány hozadéka továbbá, hogy a készpénzkímélő fizetés vált uralkodóvá. Igaz, az enyhítés erre a mutatóra is hatással van, az online vásárlóknak már csak a 45 százaléka fizet bankkártyával. A cégvezető kiemelte, hogy a megrendelések száma jóval meghaladta az eredeti terveiket, nem várt terhelés alá került a logisztika és az értékesítés, ezért újabb műszakokat kellett beállítani. A karácsonyi időszakhoz hasonló intenzitású munka folyt náluk, csak most felkészülési idő nélkül.

A járvány vesztese egyértelműen a képalkotás, amely jelentős visszaesést produkált
Fotó: Shutterstock

A változó fogyasztói trendek kapcsán Várkonyi Balázs megjegyezte, hogy a fertőtlenítő- és tisztítószerek iránti fokozott igény mellett a home office és a digitális oktatás a meglévő infrastruktúra fejlesztését hozta magával.

A notebookok, monitorok forgalma megduplázódott, a routereké, webkameráké a háromszorosára nőtt. Hasonlóan népszerűek voltak az otthoni szórakozást szolgáló eszközök. A tévék eladása a másfélszeresére emelkedett, a játékkonzoloké megháromszorozódott. Felpörgött a szezonális termékek, a medencék, grillek, kerti bútorok, illetve a sporteszközök és barkácscikkek iránti kereslet is. Eközben a szigorú korlátozások az önellátásra való felkészülés igényét is kiváltották: berobbant a konyhai eszközök, kenyérsütők és fagyasztók piaca is. A járvány vesztese egyértelműen a képalkotás, amely jelentős visszaesést produkált a fényképezőgépek, video-, akciókamerák és a fotósfelszerelések területén.

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható

Extreme Digital online vásárlás trendek koronavírus Várkonyi Balázs e-kereskedelem
Kapcsolódó cikkek