Kiskereskedelem

Most már felelősségteljesebb a vásárlók magatartása

Sikerült időben felkészülni az élelmiszerüzleteknek a rövidített nyitva tartási időre. Több a feladat, de helytállnak. Az élelmiszerkínálat bőséges, a vásárlók fegyelmezettek.

A kezdeti tapasztalatok azt jelzik, hogy a vásárlók megértették a kormány intézkedését és már az első pillanatoktól kezdve alkalmazkodtak hozzá. Az átállás zökkenőmentes volt

– mondta el a rövidített nyitva tartásról a VG.hu-nak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára.

A vállalkozások érintettsége kapcsán kifejtette: az előírást a jogszabály alapján természetesen betartják. Az élelmiszerüzleteknek fel kellett készülniük, elsősorban a munkaszervezés területén. A kormányfő bejelentése után rögtön meg is kezdték, és időben sikerült.

Sokakban felmerült a kérdés: hogyan lehet a munkaidő utáni torlódást és az egészségügyi szabályok betartását összeegyeztetni. Az OKSZ a következő tapasztalatokról számolt be:

Számítani lehetett arra, hogy a 19:00 előtti órákban nagyobb lesz a forgalom, ez így is történt eddig. Az üzletekben több feladat adódott, akik ezért megfelelő átcsoportosítással készültek, erre az időszakra megerősítve a személyes kiszolgálást, a csemegepultnál, az árufeltöltésnél és a pénztáraknál.

Hozzátette: a biztonsági szolgálatoknak is jobban kellett figyelniük a feladataikra, hiszen például a maszkhasználat szabályai nem változtak.

Pozitív hír, hogy a vásárlók rendkívül fegyelmezettek, így a vártnál sokkal könnyebb volt a szükséges óvintézkedések betartása, mint a távolságtartás is. A szokásosnál némileg nagyobb számú vásárló az eladótérben is alkalmazkodott a megváltozott körülményekhez

– mondta az OKSZ főtitkára.

Fotó: Mirkó István / Magyar Nemzet

A vásárlók megfontoltsága jellemző. Döntő többségük alkalmazkodott a megváltozott körülményekhez minden tekintetben. Egy részük törekedett arra is, hogy valamivel ritkábban, de nagyobb kosárérték mellett vásároljon. A webáruházak élelmiszerkínálata iránt is többen érdeklődtek – tette hozzá.

Az elmúlt időszakban javult a vásárlók fegyelme a maszkhasználatban. Ehhez mind a járványügyi felhívások, mind a szigorúbb ellenőrzések hozzájárultak. Összességében felelősségteljesebb a vásárlók magatartása. Egyedi szabálytalanságok előfordulnak, de az üzletben dolgozók kötelessége fellépni ezek ellen és végső esetben értesíteni a rendőrséget

– részletezte Vámos György.

Az élelmiszerek árának emelkedése elsősorban nemzetközi okokra vezethető vissza, vagy például a kedvezőtlen időjárásra, ez azonban csak annyira befolyásolja a vásárlói magatartást és az árérzékenységet, mint a járvány előtti időszakban

– fejtette ki a főtitkár.

Az OKSZ szerint felvásárlás nincs, kizárólag a járványhelyzet alakulásával összefüggésben emelkedett egyes tisztálkodó- és fertőtlenítőszerek forgalma szeptembertől. Azt tapasztalják, a vásárlók tisztában vannak azzal, hogy a és az élelmiszergyártók biztonságos élelmiszerellátást nyújtanak, bármilyen körülmények között.

Bizonyos cikkelemeknél hullámozhat a választék egyes időszakokban, de helyettesítő termékeket talál a vásárló. Megnyugvásra ad okot, hogy jelenleg nincsenek hiánytermékek. Az élelmiszerkínálat bőséges.

koronavírus kereskedelem OKSZ
Kapcsolódó cikkek