Kiskereskedelem

Édesszájúvá tett bennünket a világjárvány

Az elemzői várakozásokon felül teljesített a PepsiCo az idei első negyedévben, elsősorban annak köszönhetően, hogy a lezárások idején több édességet és chips-et halmoztak fel otthonaikban a fogyasztók.

A PepsiCo nettó árbevétele 6,8 százalékkal 14,82 milliárd dollárra emelekedett a januártól márciusig tartó időszakban, így 270 millió dollárral lett magasabb az előrejelzettnél, köszönhetően a világjárvány kezdete óta tapasztalható, és még mindig érzékelhető bespájzolási láznak.

Fotó: Jakub Porzycki / AFP

Az árfolyam-hatásoktól megtisztított bevétel-növekedés 2,4 százalék volt. A New York állambeli Purchase-ben székelő cég a leglátványosabb, 18 százalékos forgalomnövekedést Délkelet-Ázsiában, Ausztráliában, illetve Kínában érte el. A PepsiCo legnagyobb piacának számító amerikai kontinensen is növelni tudta eladásait: a Frito-Lay chipsekből 4 százalékkal, szénsavas üdítőiből pedig 5 százalékkal többet értékesített, mint egy évvel korábban.

A PepsiCo csütörtökön közzétett gyorsjelentésben az 1,12 dolláros elemzői várakozásoknál nagyobb, részvényenként 1,21 dolláros nyereségről (EPS) adott hírt. A cég a pénzügyi negyedévét 1,71 milliárd dolláros profittal zárta, míg a tavalyi év azonos időszakában 1,34 milliárd dolláros, részvényenként 96 centes nyereséget könyvelt el.

Ramon Laguarta, a társaság vezérigazatója arra számít, hogy a tömeges oltások előhaladtával, illetve az éttermek, kávézók globális újranyitásával már a második negyedévben is tovább növekedhet az üdítőitalai iránti kereslet, és így tartani tudja a 2021-re vonatkozó várakozásait.

üdítőital édesség Amerikai gyorsjelentések chips PepsiCo
Kapcsolódó cikkek