Rágcsálnivalókon hízott sokat a PepsiCo profitja
P. Cs. | Várakozásokon felül teljesített a PepsiCo az első negyedévben, elsősorban annak köszönhetően, hogy a lezárások idején több édességet és chipset halmoztak fel és fogyasztottak el otthonaikban a vásárlók. Nettó árbevétele 6,8 százalékkal, 14,82 milliárd dollárra nőtt a tárgyidőszakban, így 270 millió dollárt vert a konszenzusra, köszönhetően a világjárvány kezdete óta tapasztalható bespájzolási láznak.
Az árfolyamhatásoktól megtisztított bevétel-növekedés 2,4 százalék volt. A New York állambeli Purchase-ben székelő cég a leglátványosabb, 18 százalékos forgalomnövekedést Délkelet-Ázsiában, Ausztráliában és Kínában érte el. A PepsiCo a legnagyobb piacának számító észak-amerikai kontinensen is növelni tudta eladásait: a Frito-Lay chipsekből 4 százalékkal, szénsavas üdítőkből pedig 5 százalékkal többet értékesített, mint egy évvel korábban, de a Quaker Foods márkajelzés alatt forgalmazott gabonapelyhek és müzlik iránti kereslet is nőtt, igaz, szerény 1 százalékkal.
A PepsiCo gyorsjelentésben az 1,12 dolláros elemzői várakozásoknál nagyobb, részvényenként 1,21 dolláros nyereségről (EPS) adott hírt. A cég a pénzügyi negyedévét 1,71 milliárd dolláros profittal zárta, míg a tavalyi év azonos időszakában 1,34 milliárd dolláros, részvényenként 96 centes nyereséget könyvelt el.
Ramon Laguarta, a társaság vezérigazgatója arra számít, hogy a tömeges oltások előhaladtával, az éttermek, kávézók globális újranyitásával már a második negyedévben számottevően nőhet az üdítőitalok iránti kereslet, és ez ellensúlyozni tudja a nassolnivalók és a reggelizőpelyhek forgalmában várható csökkenést.


