P. Cs. | Várakozásokon felül teljesített a PepsiCo az első negyedévben, elsősorban annak köszönhetően, hogy a lezárások idején több édességet és chipset halmoztak fel és fogyasztottak el otthonaikban a vásárlók. Nettó árbevétele 6,8 százalékkal, 14,82 milliárd dollárra nőtt a tárgyidőszakban, így 270 millió dollárt vert a konszenzusra, köszönhetően a világjárvány kezdete óta tapasztalható bespájzolási láznak.
Az árfolyamhatásoktól megtisztított bevétel-növekedés 2,4 százalék volt. A New York állambeli Purchase-ben székelő cég a leglátványosabb, 18 százalékos forgalomnövekedést Délkelet-Ázsiában, Ausztráliában és Kínában érte el. A PepsiCo a legnagyobb piacának számító észak-amerikai kontinensen is növelni tudta eladásait: a Frito-Lay chipsekből 4 százalékkal, szénsavas üdítőkből pedig 5 százalékkal többet értékesített, mint egy évvel korábban, de a Quaker Foods márkajelzés alatt forgalmazott gabonapelyhek és müzlik iránti kereslet is nőtt, igaz, szerény 1 százalékkal.
A PepsiCo gyorsjelentésben az 1,12 dolláros elemzői várakozásoknál nagyobb, részvényenként 1,21 dolláros nyereségről (EPS) adott hírt. A cég a pénzügyi negyedévét 1,71 milliárd dolláros profittal zárta, míg a tavalyi év azonos időszakában 1,34 milliárd dolláros, részvényenként 96 centes nyereséget könyvelt el.
Ramon Laguarta, a társaság vezérigazgatója arra számít, hogy a tömeges oltások előhaladtával, az éttermek, kávézók globális újranyitásával már a második negyedévben számottevően nőhet az üdítőitalok iránti kereslet, és ez ellensúlyozni tudja a nassolnivalók és a reggelizőpelyhek forgalmában várható csökkenést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.