A fogyasztók 85 százaléka internetes keresőkből tájékozódik a kedvezményes ajánlatokról – derült ki a Bónusz Brigád és a GKID (korábbi nevén GKI Digital) közös felméréséből. A második legnépszerűbb tájékozódási forrás a közösségi média, a válaszadók csaknem fele innen szerzi az ismereteit: a 18–29 évesek 66 százaléka tájékozódik innen, ha vásárolni akar valamit. A közlemény szerint a hírlevelek is fontos forrásai az ismereteknek, ezekből szintén a válaszadók majd fele szerez információt. De itt is kirajzolódik egy generációs különbség: míg a 18–29 éveseknek csupán harmadára, addig a 40 év feletti válaszadók felére jellemző ez.

Barátoktól, ismerősöktől a kutatásban részt vevők harmada kér segítséget, támpontokat vásárlás előtt, ám a 18–24 évesekre ez még jellemzőbb: közülük minden második a kortársaihoz fordul információkért. Kuponos oldalakról minden harmadik ember tájékozódik, ez az arány a 30–39 évesek között a legmagasabb (41 százalék). Egy-egy szolgáltató nyomtatott újságjából mindössze 13 százalékuk kap hírt az akciókról, de a 25–39 évesek közül csak 6-7 százalék forgatja az akciós újságokat. 

Food,Vlogger,Recording,A,Video
Fotó: Shutterstock

 

A felmérés kimutatta, hogy a legtöbben – a fogyasztók 84 százaléka – a kuponokat, akciókat kínáló weboldalakon terveznek online szolgáltatásokat, utazásokat, élményeket vásárolni. Közvetlenül a szolgáltatók weboldalán a válaszadók 47 százaléka, a szállásadásra specializálódott oldalakon az 56 százaléka vesz igénybe szolgáltatást, utazást.

A vevők számára a legfontosabb szempont továbbra is az adott termék vagy szolgáltatás ára (67 százalék), illetve ár-érték aránya, amelyet a válaszadók csaknem háromnegyede jelölt meg legfontosabb szempontként. A szolgáltatóval kapcsolatos korábbi pozitív tapasztalat 45 százalék számára lényeges, azonban minél idősebbeket kérdeztek a kutatásban, ez annál fontosabb szempont volt. A földrajzi közelség, elérhetőség minden negyedik válaszadó számára döntő tényező vásárláskor, ugyanakkor a 37 százalékuknál ennél jóval fontosabb a vásárlás, foglalás egyszerűsége.

A webáruház megbízhatósága minden második embernél döntési faktor, ez a nők számára fontosabb, nekik mind az értékelések, mind a közvetítő oldal megbízhatósága többet nyom a latban, mint a férfiaknál. A termékről vagy szolgáltatásról a részletekbe menő, alapos leírás majdnem minden második válaszadó számára lényeges, és a vásárlók előnyben részesítik azokat a helyeket, ahol minden részletre vonatkozóan választ kapnak a kérdéseikre, nem kell e-mailben, chaten vagy telefonon keresniük a webáruházat.

Az aktuális trendekkel lépten-nyomon szembesülve elsőre talán meglepő, hogy a kutatás szerint az influenszerek ajánlásai csupán a potenciális vásárlók 2 százalékát befolyásolják egy szolgáltatás melletti elköteleződésben. Eközben a válaszadók 22 százalékánál előtérbe került a visszaválthatóság, a határidő módosításának lehetősége, illetve minden ötödik válaszadó rövidebb időre tervez előre, és inkább az utolsó pillanatban foglal utazásokat, szolgáltatásokat.