Tovább bővíti karbonsemleges kínálatát a Lidl. A vállalat időszakos textilpalettáján olyan női és gyermekruhákat kínál, amelyek nemcsak karbonsemlegesek, hanem tanúsítottan fenntarthatók is. Az áruházlánc kiemelt hangsúlyt helyez a felelős választék kialakítására, ami egyre népszerűbb a vásárlók körében. Ezt mutatja az is, hogy az értékesített fenntartható termékek aránya tavaly 81 százalékkal nőtt az előző évhez képest az áruházlánc saját márkás szortimentjében.

A felelős vásárlói döntések fontos szerepet játszanak a negatív környezeti hatások csökkentésében. A Lidl számos intézkedést hoz, hogy vásárlói minél több fenntarthatósági kritérium szerint és minél szélesebb kínálatból választhassanak a boltok polcairól. Ezt a célt szolgálja a már elérhető vegán kínálat mellett, olyan új, karbonsemleges textiltermékek bevezetése, amelyeknek az előállítása és gyártása tanúsítottan megfelel a fenntarthatósági szempontoknak. 

LIDL hirdetéshez Zöldség, kiskereskedelem, eladó, üzlet, gyümölcs
Fotó: FOLDI D. ATTILA

A diszkontlánc a fenntartható alapanyagból készült termékválasztékának szélesítésével is szeretné támogatni fogyasztóit abban, hogy vásárlásaik alkalmával felelősen járhassanak el, és választásaikkal aktívabban járulhassanak hozzá a környezetvédelemhez, saját ökológiai lábnyomuk mérsékléséhez. Termékfejlesztéseiben a Lidl az új, nemzetközi nyersanyag-stratégiáját követi, amely a kritikusnak minősített nyersanyagok – halak, kávé, kakaó, magvak, zöldségek és gyümölcsök, pálma(mag)olaj, rizs, szója, tea, virágok és növények, cellulóz és pamut – esetében konkrét célokat és intézkedéseket határoz meg, hogy beszerzése még fenntarthatóbb legyen.