A koronavírus-járvány kirobbanása óta hatalmasat változott az életünk, ami a bevásárlási szokásainkat sem hagyta érintetlenül. 2020 óta sok minden átalakult, a gazdasági válság és az orosz–ukrán háború miatti ellátási nehézségek pedig újabb és újabb kihívások elé állítják mind az élelmiszerláncokat, mind a vásárlókat, amiről természetesen előszeretettel beszélgettünk 2022-ben is az interneten. Az Ynsight Research kutatócsapata megvizsgálta, hogy hányszor és hogyan emlegették a magyarok a hazai üzleteket az interneten, hogy kiderüljön, hol vásároltak a legszívesebben 2022-ben.
Az online felmérés eredménye azt mutatta, hogy elsősorban az Aldi és a Lidl dominálják a magyarok netes beszélgetéseit. Leginkább arról szólnak a diskurzusok, hogy hol lehet hatósági áras termékeket vásárolni, illetve mekkora mennyiségben. Fontosak az akciók, és imádják a nyereményjátékokat. Nem szeretnek viszont sok időt a boltban tölteni és a sorban állás riasztó hatással van a vásárlásokra.
„Nem törődnek a vásárlókkal, csak a profitot nézik” – elfogyott a türelem a kereskedőkkel szembenHarmadával drágultak Nagy-Britanniában az élelmiszerek, és egyre többen érzik úgy, hogy a kereskedők csupán kihasználják a helyzetüket, és kizárólag a bevétel maximalizálására törekednek. |
Megosztja a vásárlókat a házhoz rendelés. Sok mindent előszeretettel rendelünk a pandémia óta, viszont a bevásárlás más kérdés. Sokan, különösen azok, akiknek nincs a néhány kilométeres körzetében bevásárlóközpont, inkább rendelnek, miközben aki néhány perc alatt eljuthat egy boltig, az nem szívesen bízza másra a vásárlást. Ez az energiaválságra vezethető vissza, a drága üzemanyagok miatt tud népszerűvé válni a rendelés, viszont sokan tartanak attól, hogy nem a megfelelő termékeket kapják. Többen is beszámoltak arról a közösségi médiában, hogy helyettesítő termékként egy teljesen használhatatlan termék kerül a kosarukba. Csiby Fruzsina konkrét példaként említette, hogy volt üzlet, ahol elfogyott a paradicsom, ezért a rendelést padlizsánnal egészítették ki.
Ön siet, vagy trécsel a boltokban? Jönnek a fecsegős kasszák, ahol nyugodtan feltarthatja a sortA Jumbo szem előtt tartja vásárlói mentális egészségét is. Már több mint 200 lassú pénztár üzemel Hollandia-szerte. |
Keresse a VG Podcastet a kedvenc alkalmazásán!Spotify: VG Podcast Anchor: VG Podcast Google Podcasts: VG Podcast Radio Public: VG Podcast Breaker: VG Podcast |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.