A hatékonyabb működésre fókuszál a Tesco, és bízik abban, hogy a kormány a bejelentett időpontban kivezeti az extraprofiatadót, és nem kerül sor újabb hosszabbításra – mondta el az Indexnek adott interjújában Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója.

Tesco
Az ársapkától megszabadulna a Tesco, de a magyar piacot mindenképpen megtartaná.
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Hozzátette, hogy az iparág profitabilitása 2 és 5 százalék közöttire tehető, amelyhez 4,1 százalékos forgalomalapú elvonás is társul, így lényegében érzékenyen érintette őket ez a lépés.

A cégvezér az élelmiszerekre bevezetett ársapkák kapcsán elmondta, hogy legutóbbi információik szerint április 30-án kivezetik őket. A Tesco első embere szerint hosszú távon torzítja a piacot az intézkedés. Ugyanakkor 

a kiskereskedelmi lánc nemrég bejelentette, hogy eltörli a mennyiségi korlátozást az árspotos termékekre.

Ezzel főleg a húsvéti nagy roham előtt próbál kedveskedni a vásárlóknak.

Pálinkás Zsolt arról is beszélt, hogy az élelmiszer-infláció hatásait ők is megérzik, ám számos kedvezménnyel igyekeznek mérsékelni a vásárlók terheit, például a Clubcard-rendszerrel vagy az árgaranciával. Úgy véli, hogy ezek a lépések sikeresek voltak, ugyanis

az átlagos kosárétéknek 5000 forintról az miatt 7000 forint fölé kellett volna emelkednie, ám jelenleg 6000 forint körüli szinten mozog.

A clubcardos árképzés csaknem 120 terméket érint, a kártyatulajdonosok száma egy év alatt 40 százalékkal emelkedett, jelenleg 1,7 millióra tehető.

20220502 Budaörs Tesco Budaörs Hipermarket Fotó: Móricz-Sabján Simon  MOR  Világgazdaság VG A képen: hús és hentesáru  húspult 20220502 Budaörs 
Tesco Budaörs Hipermarket 

Fotó: Móricz-Sabján Simon  MOR  Világgazdaság 
VG 
A képen: hús és hentesáru  húspult
Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság 

Az elszálló élelmiszerárak miatt a kiskereskedelmi láncok ármérséklési versenybe kezdtek a vásárlók kegyeiért. Ebbe a Tesco is beszállt, Pálinkás szerint január óta csaknem kétezer terméknek csökkent az ára.

A cégvezető elmondta, hogy a magyar piacon 26 éve jelen lévő Tesco heti szinten 2,3 milliós vásárlót szolgál ki.

Immár tíz éve működik a házhoz szállítási rendszerük, és számos további üzletből a névváltoztatás előtt álló Foodpandával vagy a Wolttal is lehet rendelni tőlük. Bár voltak iparági pletykák, Pálinkás szerint a Tesco mindenképpen maradni fog Magyarországon.

Ráadásul bővülési terveik is vannak, a Shellel együttműködve több száz benzinkúti minishopot nyitnak majd. Ezek közül 30 már jelenleg is működik, a többit 2025-ig fogják átadni.