BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Temu: csak eljátszotta a kínai áruház, hogy visszafogja magát – megint elárasztotta Magyarországot

Hiába szállt rá a versenyfelügyelet és tűnt úgy, hogy sikerült jobb belátásra bírni, a Temu mégsem változtatott az agresszív üzletpolitikáján. A kínai webáruház április elejétől megint lerohanta hirdetésekkel a közösségi médiát.

Április elején jelent meg a magyar sajtóban, hogy a kínai e-kereskedelmi óriás, a Temu felhagyott az addig tapasztalt agresszív üzletpolitikájával és már nem árasztja el hirdetésekkel a közösségi médiát.

Temu Marketplace Stock Photo Illustrations
Temu: csak eljátszotta a kínai áruház, hogy visszafogja magát – megint elárasztotta Magyarországot / Fotó: NurPhoto via AFP

Akkor az Economx az írta, hogy "látványosan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata és a kínai PDD Holdings e-kereskedelmi vállalat érdekeltségébe tartozó online piactér már közel sem olyan agresszív a virtuális térben, mint ahogyan azt a hazai fogyasztók megszokhatták az elmúlt hónapokban". 

Megint elárasztotta Magyarországot a Temu

Azóta éppen egy hónap telt el, az iménti megállapítást pedig máris felülírta az élet:

a Temu ismét elárasztotta Magyarországot hirdetésekkel.

A Meta hirdetési adatbázis szerint ugyanis a kínai webáruház április 7-e óta kiterjedt kampányt folytat a 

  • Facebook,
  • az Instagram, 
  • az Audience Network
  • és a Messenger

felületein. Úgy tűnik, a hirdetési roham egyelőre részben végéhez ér, legalábbis a Meta adatközlése szerint a Temu május 7-ig, tehát pontosan egy hónapon keresztül fizetett a megjelenései egyik feléért. Hogy mennyi pénzt, arról Mark Zuckerberg birodalma értelemszerűen nem szolgál információval. Az biztos, hogy a kedvezményezett fél a Temu volt, a fizető fél pedig a Gobal Integrated Marketing Communication Group Holding Limited. Nem érdemes kis tételekre gondolni, már csak azért sem, mert az amerikai sajtó márciusban írta meg, hogy a Temu 2023-ban 2 milliárd dollárnál is többet költött a Meta-nál, ráadásul ezzel párhuzamosan a Google vezető hirdetőjévé is vált.  

Ha a mostani magyarországi hirdetési roham költségét nem is tudhatjuk meg, számos más érdekes részlet kiderül a Meta hirdetési adatbázisából. 

Magyarok milliói tízmilliárdokat költöttek el a Temunál

Így például az is, hogy a Temu kifejezetten Magyarországra – pontosabban azokra, akiknek ez az elsődleges tartózkodási helye – lőtt a 18-65+ éves korosztályra, tehát lényegében a teljes felnőtt társadalomra. Nem tett nemek szerinti kikötést sem, egyaránt el kívánta érni a nőket és a férfiakat is. Ez a stratégia a számok alapján eredményes volt: 

összesen 3 344 236 fiókot ért el,

vagyis ennyi felhasználó látta legalább egyszer a Temu hirdetését április 7. és május 7. között. Közülük a legtöbben a 25-34 év közötti nők és férfiak voltak, külön-külön több mint 400 ezren. Ugyanakkor jelenleg is találni aktív hirdetést, ezek április 12-től futnak és egyelőre nem látszik, hogy mikor zárják le őket. Nm csoda, hogy a Temu megállás nélkül bombázza a magyar hirdetési piacot, hiszen ezidáig nagyon gyümölcsözőnek bizonyult ez a stratlégia.

A Digitális Kereskedelmi Szövetség éppen frissen mutatta ki, hogy noha a kínai kereskedő alig 8 hónappal ezelőtt, 2023 szeptemberében indult el Magyarországon, hirdetéseivel és a szinte minden termékkategóriára kiterjedő választékával hetek alatt letarolta a magyar e-kereskedelmi piacot. A Temu magyar vásárlói bázisának mérete 2024 áprilisában már átlépte az 1,25 millió főt, amihez 2024 első három hónapjában több mint 1,5 millió – magyar vásárlóknak küldött – rendelés is társult.

Ezek összértéke csupán három hónapot figyelembe véve is közel 22,5 milliárd forint, 

amely a teljes online költés 7 százaléka. Ami talán ennél is megdöbbentőbb, hogy a tavalyi nagyjából 3,9 millió fős, nagyon lassan növelhető online vásárlói bázist a Temu képes volt jelentősen bővíteni: a nagyon intenzív akcióknak és bevezető ajánlatoknak köszönhetően körülbelül 200-250 ezer fővel dobta meg az aktív vásárlói bázist Magyarországon. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a Temu-n vásárlók 32 százaléka úgy gondolja, hogy nem külföldi webáruházból rendelt.

Pedig nagyon is, és ez a januártól márciusig a Temunál hagyott 22,5 milliárd forint fájón hiányzik a valóban hazai webáruházak kasszájából.

Így ver át a Temu!

Erőszakos reklámrengeteg, grammra kimért üzenetekkel. A Temu számos olyan reklámstratégiát bevet, amiért a magyar versenyhatóság korábban, más cégeket már megbüntetett.

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.