BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lázár János kifakadt: a SPAR, a Lidl és az Aldi leuraltak és letaroltak mindent

A miniszter szerint a külföldi láncok sokszor a Nyugat-Európában már eladhatatlan szemetet próbálják rásózni a magyarokra. Lázár János nem kímélte a boltokat.

A héten ismét előkerült az élelmiszerek kettős minőségének a kérdése, miután a sajtó ismételten rávilágított, hogy a Magyarországon kapható termékek összetétele számos esetben eltér a külföldön elérhetőktől, hiába ugyanaz a márka és a konkrét árucikk.

Lázár
Lázár János kifakadt: „A SPAR, a Lidl és az Aldi leuraltak és letaroltak mindent" / Fotó: Lázár János / Facebook

Frissen arra derült fény, hogy miközben a Coca-Cola által gyártott Fanta itthon csak 5 százalék gyümölcslével készül, addig Olaszországban ugyanez már 12 százalék. A Világgazdaság ennek okairól még hétfőn megkereste a Coca-Cola HBC Magyarország Kft.-t, de válasz eddig nem érkezett.

Fanta helyet hantát kapnak a magyarok

Lázár János azonban felkarolta a témát, és minden túlzás nélkül súlyos kirohanást intézett az élelmiszergyártó, illetve -kereskedő multik ellen. Az építési és közlekedési miniszter Facebook-posztjában arról írt, hogy az emberi egészség állapota leginkább

  • saját magunktól,
  • az egészségügyi ellátórendszertől
  • és az élelmiszer-kereskedelmi környezettől függ.

Az utóbbi határozza meg, hogy mit vehetünk le a boltok polcairól, mi kerül az asztalainkra, és az miként befolyásolja egészségünket. A tárcavezető felidézte egy évekkel ezelőtti nyilatkozatát, amelyet a kormányinfón tett. „A nagy és gazdag nyugati multicégek, így például a Coca-Cola is nem korrekt módon jár el velünk szemben. Mindez azt a vélelmet erősíti, hogy a külföldi élelmiszeripari cégek szemetet adnak el a magyaroknak” – fogalmazott akkor.

Ezúttal sem ütött meg puhább hangot, sőt. Szabályosan kifakadt a nagy magyarországi boltláncok ellen. A Fanta-botrányra úgy reagált, hogy bár szerinte nem kell cukros üdítőt inni, de ha valaki erre akarja költeni a pénzét, hát tegye. Az viszont nem járja, hogy a magyarok „Fanta helyett csak hantát kapjanak” a Coca-Cola vállalatcsoporttól.

 

Hozzátette, hogy az az állami hivatal, amelyik elfogadja azt a magyarázatot, hogy a gyártó szerint ezek a magyar igények, az minden feladatára alkalmatlan, ahogyan az is, aki ezeknek a cégeknek gazsulál néhány újabb befektetésért akkor, amikor a magyar emberek egészsége a tét.

Lázár János nekirontott a Lidlnek, a SPAR-nak és az Aldinak

Ezen a ponton szögezte le, hogy az élelmiszerek minőségét szabályozó törvényt szigorítani kell. Biztosítani kell, hogy fogyasztóként képesek legyünk nyomon követni az élelmiszerek útját és egységesen kell fellépni a beszállítókat kihasználó, a vásárlókat meg lehúzó kereskedelmi szereplőkkel szemben. „A kereskedelem szabad üzleti vállalkozás, de az nem lehet magasabb rendű cél, mint az emberek egészsége” – jegyezte meg.

Ezt követte a boltokra vonatkozó kemény kritika. Lázár János nem kímélte sem a Lidlt, sem a SPAR-t, sem az Aldit.

A SPAR, a Lidl és az Aldi leuraltak és letaroltak mindent! A tömegtermékek esetében nem érdekli más őket: minél többet eladni. Ez kiszolgáltatottá teszi a magyar embereket. Átvernek minket a minőséggel

– sorolta. Szerinte a legnagyobb baj az egészségre is ártalmas élelmiszerekkel van. Azzal, hogy a külföldi láncok sokszor a Nyugat-Európában már eladhatatlan szemetet próbálják ránk sózni. Posztját azzal zárta, hogy az élelmiszeripari szemét dömpingje – ami nem kereskedelmi, hanem közegészségügyi kérdés – csak erős kontroll mellett tartható kordában. 

„Nem fognak koccintani a multik! Ez viszont nem hanta!” – ért véget Lázár János kommentárja.

Új Lidl-bolt: kígyózó sorok várták a nyitást – ilyen üzlet még nem volt Magyarországon, és lehet, hogy nem is lesz több

A múlt héten új Lidl üzemeltetésű bolt nyílt itthon. A különlegességét az adja, hogy ebben nem élelmiszert, hanem barkácstermékeket forgalmaznak. Az új Lidl-boltot kitörő érdeklődés fogadta, sokan órákig álltak sorba, hogy bejussanak. Úgy tűnik, több ilyen üzletet egyelőre nem terveznek átadni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.