BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Balhé a boltok között: a Lidl leégette az IKEA-t, de a svédek csattanós választ adtak – végül a vásárlók jártak a legjobban

A Lidl azzal vágott fel, mennyivel olcsóbb az IKEA-nál. Ahogy az várható volt, a svéd bútoróriás nem hagyta annyiban a dolgot, villámgyorsan és tűpontosan vágott vissza. Tanulságos balhé a boltok között, bárcsak több ilyen lenne Magyarországon.

Nem mindennapi kiskereskedelmi csetepaté ment végbe augusztus első heteiben két óriás között. Az adok-kapokot a Lidl kezdte, amikor keményen beleszállt az IKEA-ba.

IKEA store Cologne Godorf
Balhé a boltok között: a Lidl leégette az IKEA-t, de a svédek csattanós választ adtak – végül a vásárlók jártak a legjobban / Fotó: AFP

Történt, hogy a Lidl Németországban – szokásához híven – saját szórólapjain és reklámújságjában vitte hírét, mennyivel olcsóbb mindenki másnál. Csakhogy ezúttal egyetlen riválisra fókuszált, méghozzá az IKEA-ra. A német diszkont három nála és a svéd bútoróriásnál is kapható terméket állított párba:

  • a saját márkás Livarno fogasát az IKEA szinte teljesen megegyező Tjusig fogasával – a Lidl 7,99 euróért adta, az IKEA 12,99-ért,
  • a saját márkás Livarno akasztós kalaptartóját az IKEA szinte teljesen megegyező Tjusig akasztós kalaptartójával – a Lidl 19,99 euróért adta, az IKEA 29,99-ért,
  • végül a saját márkás Livarno cipősszekrényt az IKEA teljesen megegyező Tjusig cipősszekrényével – a Lidl 49,99 euróért adta, az IKEA 79,99-ért.

Vagyis a Lidl bebizonyította, hogy 40-60 százalékkal olcsóbban kínálja ezeket a termékeket, mint a lakberendezésre szakosodott svéd multi. „Verhetetlen árak” – írták ki büszkén. Ahogy az várható volt, az IKEA nem maradt adós a válasszal. Ahogy megjelent a német bolt kampánya, azonnal reagált, és a fogas árát 5, az akasztós kalaptartóét 12, a cipősszekrényét pedig 34 euróra csökkentette, ami mintegy 60 százalékos árzuhanást jelentett.

Ezt követően pedig már fordult is a kocka, hiszen a svédek mentek be a németek árazása alá 30-40 százalékkal. Így aztán a Lidl gondosan felépített kampánya egy pillanat alatt dugába dőlt. De az IKEA itt nem állt meg. Saját felületein frappánsan vágott vissza a német versenytársának, és azt a kommentárt fűzte a meredek árkorrekcióhoz, hogy 

a Lidl bit günstiger.

Ez ugyan teljes nyelvzavar, hiszen a rövid mondat fele angol, a másik fele meg német, de a poén mégis ült. Úgy lehetne lefordítani, hogy „egy Lidllel olcsóbb”. Persze végeredményben a vásárlók jártak a legjobban, hiszen ha ilyen terméket kerestek, egy nap leforgása alatt féláron vagy még kedvezőbb árszinten juthattak hozzájuk.

A Lidl és az IKEA villámháborúja Magyarországon sem ismeretlen, igaz, nem is gyakori. Legutóbb 2020-ban számolt be róla a sajtó, hogy a magyar Lidl a közösségi médiában kezdte provokálni az IKEA-t, amikor a saját húsgolyóit hirdette. „Nem kell Svédországig menned, ha igazán autentikus húsgolyókra vágysz! Ráadásul ehhez az egyszerű recepthez nem kell szerelési útmutató!” – írták akkor a Facebook-oldalukon.

Mire a magyar IKEA azzal szúrt vissza, hogy „tényleg nem kell Svédországig menni egy kis húsgolyóért”.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.