A magyarok akkor is megrohamozzák a black friday akciókat, ha korábban csalódtak már
A black friday népszerűsége Magyarországon továbbra is töretlen: a 18–79 éves felnőtt lakosság 94 százaléka hallott már róla, és idén a felnőtt lakosság közel fele tervezi is kihasználni az akciókat. Még egy esetleges múltbeli csalódás sem jelent elzárkózást a vásárlás elől – derült ki a Reacty Digital felméréséből.

A vásárolni kívánt főbb termékkategóriák nem változtak tavalyhoz képest, és idén is a férfiak terveznek többet költeni ebben az akcióban.
A 18–79 éves magyarok 94 százaléka hallott már a black friday akcióról, és 37 százaléka vásárolt is a 2023-as black friday keretében, főként a 45 év alattiak. A tavaly ebben az időszakban üzletben, illetve online vásárlók aránya is szignifikánsan emelkedett a megelőző évhez képest. Az idei black friday iránti érdeklődés is erős, minden második felnőtt magyar tervezi a kedvezmények kihasználását.
A népszerű termékkategóriákban nem volt nagy változás, bár az első és második helyezett helyet cserélt az előző felméréshez képest:
- a vásárolni tervezők harmada (34 százalék) háztartási és vegyi árut tervez beszerezni,
- tízből hárman pedig ruházati terméket (31 százalék),
- illetve háztartási kis- és nagygépet (29 százalék).
- Szolgáltatás igénybevételén a vásárlást tervezők fele (54 százalék) gondolkodik és – ahogy az előző évben – idén is elsősorban szállásfoglaláshoz (18 százalék) szeretnék kihasználni a black friday kedvezményeit.
Idén átlagosan 47 ezer forintot szánnak erre, ami emelkedés az előző évekhez viszonyítva. A férfiak körében többen terveznek akár 100 ezer forint feletti költést, ők így átlagosan 56 ezer, míg a nők csak 36 ezer forint értékben vásárolnának. A legtöbben 20 és 30 ezer forint közötti kiadással számolnak, ugyanakkor 16 százalék még bizonytalan a költési keretével kapcsolatban.
A tavalyi black friday során – akárcsak az azt megelőző évben – a vásárlók negyedét (24 százalék) érte valamilyen formában csalódás a megvásárolt termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban. Ez főként abból adódott, hogy átverésnek érezték az akciót, mivel később vagy máshol hasonló árakat láttak ugyanahhoz a termékhez, szolgáltatáshoz. Ez azonban nem vette el a kedvet a jövőbeli vásárlástól, hiszen a tavalyi black friday alatt csalódók kétharmada idén is tervez akciósan vásárolni, a pozitív tapasztalattal rendelkezők közül pedig tízből kilencen gondolkodnak ebben.


