BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem a Duna a választóvonal

Lassú az átrendeződés a megyék vásárlóerejét illetően, a két évvel ezelőtti adatfelvételhez képest kicsi a változás a rangsorban -- ez olvasható ki a GfK Piackutató Intézet hétfőn közzétett tanulmányából. Ha az országos átlagot 100 százaléknak vesszük, a vásárlóerő szempontjából a fővárosban a II. kerület 161 százalékkal a legerősebb. Nem a Duna a választóvonal az ország vásárlóerő-térképén.

Négy észak-dunántúli megyében -- Fejérben, Győr-Sopronban, Vasban és Komárom-Esztergomban -- azzal magyarázható a kereskedelem szerkezetének gyors fejlődése, hogy az egy főre jutó vásárlóerő meghaladja az országos átlagot. A GfK Piackutató Intézet hétfőn közzétett tanulmánya szerint Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a legalacsonyabb az egy főre jutó vásárlóerő; ha az országos átlagot 100 százaléknak vesszük, akkor Szabolcsban 81 százalék a mutató.
Nem a Duna a választóvonal a vásárlóerő-térképen, ugyanis a folyótól keletre fekvő Csongrád és Heves megelőz két dunántúli megyét is -- emelte ki a GfK igazgatója, Kozák Ákos.
A legjobb és legkedvezőtlenebb helyzetű megyék közti különbség -- mint az a táblázatból is kiderül -- az adatfelvétel két időpontja között alig változott.
Kiemelten magas a vásárlóerő Budapesten; a fővárosban az országos átlaghoz képest 126 százalék. A kerületek között a II. és a VII. között tapasztalható nagy különbség. Előbbi indexe 161, utóbbié 109 százalék. A második kerület bevásárlóközpontjainak beruházói a kimagaslóan kedvező vásárlóerő miatt települnek a villanegyedekbe -- mutatott rá az igazgató. A legutóbbi felmérés óta jelentősen csökkent a különbség a legkedvezőtlenebb és legjobb kerületek mutatói között. Két éve ugyanis a II. kerület 177 százalékával szemben a sereghajtó a XX. kerület volt, 108 százalékkal.
A megyeszékhelyek átlagos vásárlóerejétől -- 107 százalék -- negatív irányba tér el Debrecen, Nyíregyháza és Salgótarján. Az élen Székesfehérvár, Győr és Veszprém a sorrend.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.