Nem volt új keletű az a konfliktus a Hungaroring elnök-vezérigazgatója és az igazgatóság között, melynek eredményeképpen a testület tegnapi ülésén -- a kiadott közlemény szerint -- "véglegesen kiderült, hogy az igazgatóság és Studniczky Ferenc szakmai elképzelései a társaság jövőjét illetően lényegesen különböznek egymástól". Információink szerint a különbség több száz millió forintban mérhető, melynek előteremtéséhez a vezérigazgató által vázolt üzleti terv részint külső tőke bevonását, részint a pálya sokoldalúbb hasznosítását jelölte meg forrásként.
A társaság megbízott vezérigazgatója ideiglenesen Gaál Attila lett, aki -- eddigi vezérigazgató-helyettesként -- közreműködött a visszautasított üzleti terv előkészítésében. Az elnöki teendőket Fürjes Balázs igazgatósági tag látja el a társaság februári közgyűléséig, ahol sor kerül az új vezetők megválasztására.
A pálya területének többoldalú hasznosítása, így koncertek vagy egyéb kulturális, illetve sportesemények rendezése, egy gokartpálya kialakítása, valamint egy pálya melletti hotel építése -- ezek voltak többek között azok a fejlesztési tervek, melyekről Studniczky Ferenc még a tavalyi Forma-1-es futam idején nyilatkozott lapunknak. A hotelépítést egyértelműen külső tőke bevonásával képzelte el az elnök-vezérigazgató, aki szerint ezáltal az autóversenyzői csapatok év közbeni tesztelésére is vonzóbbá vált volna a Hungaroring. A lemondott vezérigazgató tegnap a Világgazdaságnak megerősítette, részint ezen tervek nem nyerték el az igazgatóság támogatását, bővebben azonban nem kívánt nyilatkozni.
Berényi János, a Hungaroring Sport Rt. tulajdonosi képviselőjeként úgy fogalmazott: a társaság tűrő-, teherbíró képességével kapcsolatban nem sikerült közös álláspontra helyezkedni, részleteket azonban nem kívánt elárulni.
Információink szerint az igazgatóság részint a szükségszerű fejlesztések megvalósíthatóságát féltette az egyéb elképzelésektől. A ringen ugyanis a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elvárásai szerint is szükség van átalakításokra, mindenképpen bővítésre szorul a főépület, ahol a Forma--1-es futamokon több újságírónak kellene helyet biztosítani. Ugyanakkor a jegyeladásokból származó bevételek növelése érdekében ugyancsak mindenképpen szükséges a drágábban eladható fedett ülőhelyek számának növelésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.