Sok száz milliós különbségek
Nem volt új keletű az a konfliktus a Hungaroring elnök-vezérigazgatója és az igazgatóság között, melynek eredményeképpen a testület tegnapi ülésén -- a kiadott közlemény szerint -- "véglegesen kiderült, hogy az igazgatóság és Studniczky Ferenc szakmai elképzelései a társaság jövőjét illetően lényegesen különböznek egymástól". Információink szerint a különbség több száz millió forintban mérhető, melynek előteremtéséhez a vezérigazgató által vázolt üzleti terv részint külső tőke bevonását, részint a pálya sokoldalúbb hasznosítását jelölte meg forrásként.
A társaság megbízott vezérigazgatója ideiglenesen Gaál Attila lett, aki -- eddigi vezérigazgató-helyettesként -- közreműködött a visszautasított üzleti terv előkészítésében. Az elnöki teendőket Fürjes Balázs igazgatósági tag látja el a társaság februári közgyűléséig, ahol sor kerül az új vezetők megválasztására.
A pálya területének többoldalú hasznosítása, így koncertek vagy egyéb kulturális, illetve sportesemények rendezése, egy gokartpálya kialakítása, valamint egy pálya melletti hotel építése -- ezek voltak többek között azok a fejlesztési tervek, melyekről Studniczky Ferenc még a tavalyi Forma-1-es futam idején nyilatkozott lapunknak. A hotelépítést egyértelműen külső tőke bevonásával képzelte el az elnök-vezérigazgató, aki szerint ezáltal az autóversenyzői csapatok év közbeni tesztelésére is vonzóbbá vált volna a Hungaroring. A lemondott vezérigazgató tegnap a Világgazdaságnak megerősítette, részint ezen tervek nem nyerték el az igazgatóság támogatását, bővebben azonban nem kívánt nyilatkozni.
Berényi János, a Hungaroring Sport Rt. tulajdonosi képviselőjeként úgy fogalmazott: a társaság tűrő-, teherbíró képességével kapcsolatban nem sikerült közös álláspontra helyezkedni, részleteket azonban nem kívánt elárulni.
Információink szerint az igazgatóság részint a szükségszerű fejlesztések megvalósíthatóságát féltette az egyéb elképzelésektől. A ringen ugyanis a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elvárásai szerint is szükség van átalakításokra, mindenképpen bővítésre szorul a főépület, ahol a Forma--1-es futamokon több újságírónak kellene helyet biztosítani. Ugyanakkor a jegyeladásokból származó bevételek növelése érdekében ugyancsak mindenképpen szükséges a drágábban eladható fedett ülőhelyek számának növelésére.


