Az európa uniós jogharmonizáció, a forgalmi helyzet változása, a kerékpár-közlekedés terjedése, valamint nemzetközi tapasztalatok indokolták az új KRESZ elkészítését -- mondta a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium gépjármű-közlekedési főosztályának vezetője, Szilágyi Miklós, aki hozzátette, hogy 1984-ben volt példa legutóbb ilyen mértékű változtatásokra. Az új szabályokat minden vezetőnek meg kell ismernie -- hívta fel a figyelmet a főosztályvezető.
A kormány előtt lévő tervezet szerint új jelzőtáblákat is alkalmaznak május 1-jétől: a lakott területeket kétféle táblával jelölik majd, másként tüntetik fel az olyan zsákutcákat, amelyek a biciklisták számára nem azok. A kerékpárosok számára több kedvező változtatás léphet életbe: használhatják a buszsávot, az egyirányú utcán a forgalommal szemben is haladhatnak, ha van számukra külön szakasz, valamint úthibák esetén beljebb mehetnek az úton, amit az eddigi szabályozás nem engedett meg.
Gyorsabban lehet hajtani lakott területen kívül -- legalábbis az új szabályozás szerint -- mint eddig: útkategóriánként tíz kilométer/órával emelték a megengedett sebességet, így autópályán 130, autóúton 110, főútvonalon pedig 90 lesz a felső határ.
Az új KRESZ kötelezővé tenné a biztonsági gyermekülés használatát a kicsik számára, megváltozna a rakományok rögzítésére vonatkozó szabály, valamint a nappali világításé is. Módosulnának egyes gépjárműfogalmak, így a motorkerékpáré.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.