A benzinmotor fő funkciója természetesen a kerekek meghajtása, de bizonyos helyzetekben a kerekek hajtására fel nem használt többletenergiát a rendszer a generátorra vezeti, ahol az elektromos árammá átalakulva töltheti a 38 modulból álló, 63 kilogramm súlyú nikkel--fém hibrid akkumulátorrendszert.
Normál vezetési körülmények között a benzines és elektromos hajtás együttesen -- egymást kiegészítve -- működik; az elektromos motor besegít a jármű meghajtásába, s ehhez a benzinmotortól kapja az energiát. Amikor azonban szükséges -- például emelkedőn felfelé haladáskor vagy előzésnél, erős gyorsításkor --, az akkumulátor táplálja többletenergiával az elektromos motort. Az olyan helyzetekben pedig, amikor a benzinmotor igen rossz hatásfokkal működne, vagy ahol viszonylag magas lenne a károsanyag-kibocsátása -- például lassú, araszoló mozgásnál, vagy lejtőn lefelé haladva --, a benzinmotor teljesen leáll. Ekkor a Prius elektromos autóként közlekedik, üzemanyagot egyáltalán nem fogyasztva, nulla emisszióval.
Lassítás vagy fékezés során az energia áramlási iránya megfordul: a kerekek forgatják a villanymotort, mely generátorként a jármű mozgási energiáját részben elektromos energiává alakítja vissza, s ezt a rendszer az akkumulátorban tárolja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.