BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy évtized alatt tízszerezett

Tíz évvel ezelőtt személyautót venni utazott Németországba Galambos István, a Silog Bt. tulajdonos-ügyvezető igazgatója, de egy teherjárművel tért haza. Azóta a családi vállalkozás flottája nyolc komplett szerelvényből és tartalék pótkocsikból áll, induló vagyonát pedig megtízszerezte.

Galambos István családjában hagyomány a közúti fuvarozás. A nagyapja még lovas szekérrel szállított. Édesapja már teherautókkal űzte a szakmát, állami vállalatnál volt középvezető, de közben az 1968-as új mechanizmust követő években a maszekságot is kipróbálta. Így magától értetődő volt fia pályaválasztása.

A magát harmadik generációs fuvarozónak tartó Galambos István a Győri Közlekedési Főiskola gépjármű-üzemmérnöki oklevelének megszerzését követően 1979-ben a Duna-Tisza közi Állami Építőipari Vállalatnál (Dutép) szállítmányozási csoportvezetőként kezdett dolgozni. A cég vegyesvállalattá alakulásakor, 1990-ben osztályvezetőként 250 jármű, illetve 350 fő tartozott hozzá, és velük évi félmilliárdos fuvarozási tevékenységet produkált. Ezt követően tíz évig az egyik vegyesvállalat, a Dusped Kft. ügyvezetője volt, közben 1993-ban a 40-40 százalékos két külföldi tulajdonos mellett 20 százalékos tulajdonrészt szerzett a társaságban.

A Dusped induló, 48 millió forintos törzstőkéjét Galambos István egy évtizedes vezetése alatt közel egymilliárdra növelte. A kisebbségi tulajdonos azonban az eredmények ellenére sem tudta érvényesíteni akaratát. A magyar érdekek veszendőbe menésétől tartva 1999 közepén eljött a cégtől, és azóta teljes energiájával beszállt az 1994-ben alapított családi vállalkozásba.

Addig a Silog Bt.-be csak bedolgozott, azt ugyanis a felesége "vitte". A családi vállalkozás egy használt Mercedes teherautóval kezdte a működését. Személyautót mentünk venni barátaimmal Németországba 1993 telén - eleveníti fel a startot Galambos István. Helyette egy teherautót hozott karácsonyi ajándékba a családnak. A Silognak 1999-ben már három teherautója volt, jelenlegi flottája pedig nyolc komplett szerelvényből és tartalék pótkocsikból áll. A vállalkozásba mindent visszaforgatnak, semmit sem vesznek ki belőle, a Dusped eladásából kapott pénzét is a bt.-be fektette. A társaságba 2000-2004 között közel 400 millió forintot invesztáltak. A mintegy 43 millió forintos jegyzett tőkével induló Silog működő vagyona mostanra félmilliárd körülire nőtt.

A családi vállalkozás két lábon áll. A nemzetközi árufuvarozást 12 fő végzi speciális por- és folyadékszállító tartályokkal. A mintegy tízezer négyzetméteres, EU-normáknak megfelelő saját telephelyükhöz iparvágány is vezet. Referenciáik között számos hazai és multinacionális vegy-, gyógyszer- és élelmiszer-ipari cég (egyebek között a Mal Rt., a Mol Rt., az Unilever Magyarország Kft., a Henkel, a Ciba, a Laros) van. Ezektől biztos fejlődést remélhetünk - mondja Galambos István.

A másik láb a Volvo teherautók szervizét végző műszaki egység, a Volvo Truck szerviz. A Kecskeméten lévő kétezer négyzetméteres EU-konform műhelyben tízen dolgoznak, köztük a Volvo cég "Vista" világversenyén hárman is az élmezőnyben végeztek. Egyikük, Szabó Sándor autóvillamossági szerelő 2003-ban első helyezett lett.

Szerencsésnek tartja magát Galambos István, mert öregségére nem kell majd elkótyavetyélnie a vállalkozását. Két fia ugyanis megtanulja és folytatja a megkezdett vállalkozást. Egyikük a nemzetközi áruszállításban, másikuk a szervizben dolgozik. A negyedik generáció tehát megvan, de bízik az ötödikben is. Hároméves fiú unokája ugyanis szereti az autókat.

A Silog Bt. tulajdonos-ügyvezető igazgatója ízig-vérig autós embernek tartja magát. Sajnálja, hogy napi munkájának csupán 10-15 százalékát teszi ki a szakma. A többit számviteli, hatósági, vállalatirányítási és egyéb feladatok veszik el. Nincs sok szabadideje, hiszen 1994 óta tagja a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE). A ciklusokon keresztül társelnöki tisztet betöltő szakember több kormánnyal is folytatott érdekegyeztetési tárgyalásokat. Egyebek között az Orbán-kormány és a közúti fuvarozók közötti üzemanyagár-tárgyaláson és a napidíjért vívott harcban, de - mint a régióban vállalkozása révén is érdekelt - kemény harcot vívott az M5-ös matricásításáért is.

Hobbija is munkájával kapcsolatos. Él-hal a motorsportért - mondja. Kisebbik fia, Szabolcs hatéves kora óta gokartozott, 18 éves koráig hazai és nemzetközi bajnokságokban egyaránt sikeresen versenyzett nem kisebb nevekkel, mint Benik Balázs, Baumgartner Zsolt, Farkas Tibor. Minden futamra elkísérte és szerelte a gokartját.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.