A kezdeti látványos sikerek után ezúttal már 5-7 fő szállítására alkalmas rakéta-repülőgép megépítését tervezi az amerikai Burt Rutan, az első magántőkéből épített űrrepülőgép, a SpaceShipOne tervezője. Mint ismert, gépe nemrég háromszor elérte a száz kilométeres magasságot, elnyerve ezzel a tízmillió dolláros Ansari X díjat. Az új utasszállító még a fejlesztés kezdeti stádiumában van, a SpaceShipTwo körülbelül akkora lesz majd, mint a státusszimbólumnak számító Gulfstream V-ös sugárhajtású üzleti repülőgép. Nagyobb üzemidejű hajtóművével és nagyobb üzemanyagtartályával valamivel magasabbra - úgy 135-140 kilométerre - fog feljutni, mint elődje - mondta el az SS2-ről Szentpéteri László, a Magyar Asztronautikai Társaság elnökségi tagja. A 2007-re tervezett első repülés is egy szállító-repülőgép segítségével történik majd. Erről egyórás emelkedését követően a SpaceShipTwo leválik, függőleges emelkedésének alig tíz másodperce alatt hangsebességre gyorsul, majd mintegy 4G-vel (négyszeres túlterheléssel) gyorsul tovább, hogy elérje a végsebességét, vagyis egy Boeing-737-es utazósebességének mintegy négy és félszeresét. A hajtóművek leállítását követi a közel öt percig tartó súlytalanság és a hajtómű nélküli vitorlázórepülés vissza a földre.
Szentpéteri László az űrturizmust az extrém-, vagy kalandturizmus egyik válfajának tekinti. Pár ezer dollárért ma is fel lehet jutni Oroszországban egy MiG-25-össel közel húsz kilométeres magasságba, ahol már görbült a Föld és közel fekete az ég. De van, aki húszmillió dollárért egy hétig vendégeskedhet a Nemzetközi Űrállomáson. A kutató úgy látja, hogy az SS2 árában és szolgáltatá-saiban is egy új kategóriát teremthet majd e két véglet között, hiszen a létrehozók kétszázezer dolláros jegyárakat terveznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.