Minden fillérért le kell hajolni - mondják a diszkont-légitársasá-gok is, amelyek újabban az üzleti utasokra is ráhajtottak. Egyre több kis- és közepes vállalat igyekszik valamilyen módon ösztönözni vezetőit a fapadosok gyakoribb választására. A diszkont-légitársaságok eddig nem nagyon figyeltek külön az üzletemberekre. Magyarországi piacra lépésük idején nem ez volt a fő szempont. Az éleződő verseny azonban egyszerűen kötelezővé tette, hogy önálló ajánlatokkal álljanak elő.
A Wizz Air december végén jelentette be, hogy Wizz Bizz néven utazási csomagot készített, és abban maximális rugalmasságot és garantált alacsony árakat ígér. Az egyirányú repülőjegy ára illetékek nélkül 22 500 forint. A cég egyébként áprilistól WizzBreaks néven online programokat is kínál hat fő témában: golf-, gyógy- és wellnessprogramok, rendezvény-belépőjegyek, kulturális, városlátogató és szabadtéri programok.
"Az üzletembereknek rugalmasan módosítható repülőjegyre van szükségük, amely az üzleti élet folyamatosan változó ritmusához igazítható. A Wizz Bizz jegyek az eddig megszokott árak harmadáért vagy negyedéért vásárolhatók meg" - mondta Váradi József vezérigazgató. Hasonló véleményen van Jannisz Kapodisztriasz, az EasyJet marketingigazgatója is. Szerinte az üzleti utazók a pénzükért maximális rugalmasságot és ellenszolgáltatást várnak. Az üzleti szegmens növekvő jelentőségét az is bizonyítja, hogy április közepén szerződtek a Business Travel International (BTI) utazásszervező céggel. Az együttműködés célja, hogy nagyobb hozzáférést biztosítson az EasyJet foglalási rendszereihez, amely a légitársaság számára hangsúlyosabb jelenlétet biztosítana a vállalati piacon. Mostantól a BTI vállalati ügyfelei saját rendszereiken keresztül vásárolhatnak a légicég kínálatából. Az EasyJet mégsem vezetett be külön programot az üzleti utazóknak, mert nem vár pluszforgalmat az ilyen akcióktól.
Nem így a SkyEurope, ez a cég a SkyAbo Fix, illetve SkyAbo Flexi névre keresztelt programjában legalább húsz egyirányú jegy megvásárlásához köti a mindenkori legalacsonyabb ár felszámítását. Feltétel még, hogy 12 hónapon belül fel kell használni a jegyeket. (MN)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.