"Azt hallottam, hogy régen, amikor az emberek már nem bírtak magukban tartani egy titkot, felmentek a hegyekbe, és ástak egy üreget, hogy abba temessék el azt" - így elmélkedik a Szerelemre hangolva című film végén Chow Mo Wan, a produkció főhőse. A kulcsmondat a 2046 című alkotásban többször is elhangzik, igaz, kicsit átformálva. A rendező, Wong Kar-Wai szintén megtarthatta magának a titkot, miért is folytatta a Szerelemre hangolva sikeres történetét.
Wong Kar-Wai a formabontó darabjairól híres. Kitűnően ért a filmezéshez, ez nem kérdés, de nem hozta azt a szintet, amelyet már megszoktunk például a Szerelemre hangolva című, varázsos hangulatú filmje láttán. Édes-bús szerelmi történet, a tartózkodás erotikájának mesteri alkotása - dicsérő szavak, talán ezek hatására folytatta a mester a történetet. Új filmje rendkívül érzékeny, lírai, gyönyörűek a képek és a kínai lányok, életszagúak a szerelmi kapcsolatok, de hiányzik belőle valami. Talán az, hogy fogalmunk sincs, mit miért tesznek a szereplők, s ez akkor is baj, ha azt mondjuk: a szerelem vak.
A 2046 című filmet a sci-fi műfajba sorolták, így aki ezt a műfajt szereti, csalódhat a produkció láttán. A történet ugyanis nem a jövőben játszódik - igaz, a főhőst fantáziája elrepíti 2046-ba, mi pedig útitársai lehetünk -, de a találkozók abban a bizonyos hotelszobában bonyolódnak, ahol a szereplők ismét a szerelmet keresik, mint a Szerelemre hangolva című filmben. Furcsa légyottok, vadregényes féltékenykedések - távol-keleti ízek, amelyek kedvéért érdemes megnézni a hongkongi mester új opusát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.