100 milliót költött a kormány szakértőkre, de minek?
Sárközy Tamás közgazdász professzor nem érti, mi kerülhetett ennyibe, mint mondta „az én másfél éves munkám az összes szakértő díjazásával együtt nem került többe 12 milliónál”.
A Népszabadság két hete számolt be azokról a megszorító javaslatokról, amelyeket a KPMG Hungária Tanácsadó Kft., a Telkes Zrt., és az IFUA Horváth & Partners készített a kormány megbízásából. A tervezet szigorú intézkedéseket helyez kilátásba az élet különböző területein, például az önkormányzatok helyett az APEH szedné be az adót, a köztisztviselők szolgálati lakásait pedig eladnák. Emellett ott, ahol távolsági busz, és vonat is jár, megszüntetnék a buszjegyek ártámogatását, a gyógyászati segédeszközök esetében pedig bérleti rendszert vezetnének be, hogy az eszközöket ne kelljen megvásárolnia azoknak, aki azokat csak rövid ideig használják.
A legnagyobb felzúdulást azonban a forint alapú lakáshitelek megszüntetésének ötlete okozta, a kormány ezzel kapcsolatban kijelentette: nem tervezik a lépés bevezetését, és általában az egész javaslatcsomagot sem tekintik fajsúlyosnak, annak ellenére, hogy elkészítésük a Heti Válasz információi szerint 100 millió forintba került.
Draskovics Tibor a Magyar Televíziónak adott interjújában elmondta: nem az újabb megszorítások indokolták a szakértői vizsgálat lefolytatását, ugyanakkor a kormány által kiírt pályázat szerint a 2008-as költségvetés kiadási oldalának további jelentős csökkentése szükséges, emellett a konvergencia program szerint a tavalyi 18,4 százalékról 2009-re a nemzeti össztermék 15,2 százalékára kell leszorítani a közszféra kiadásait.
Draskovics szerint csak azok a javaslatok kerülnek a kormány elé, amelyeket az egyes miniszterek elfogadnak, a közfeladatok felülvizsgálatáról szóló csomagot azonban már két hónappal ezelőtt le kellett volna adni, hogy annak eredményei már a 2008-as költségvetésben érezhetőek legyenek.
A kormány szerint mivel a költségvetés szeptember 30-ig módosítható, a csúszás ellenére még időben vannak, az eredményeket azonban kétségesség teszi, hogy a változásokhoz egyes kétharmados többséget igénylő törvények módosítására is szükség van.


