Mi jöhet a hagyományos online hirdetés helyett?
Az Arany iránytű című film kapcsán lebonyolított mobilnetes kampányban mind az ismertség növelése, mind az érdeklődés felkeltése területén jobb eredményt ért el a mobilplatform, mint a hagyományos webes.
Ezek a hirdetések – nem meglepő módon – a 18–24 éves amerikaiakra hatottak leginkább, ráadásul ebben a csoportban a film ismertségének emelése mellett sikerült azt is elérni, hogy ugrásszerűen nőjön azoknak a száma, akik a filmet már a nyitó hétvégén megnézték.
A mobilnetes platform egyedülállóan hatékonynak bizonyult a Safecount kísérletében a márkaüzenet szempontjából is, és Pappachen elmondása szerint még számos iparágban lehet hasonló hatása, így például az utazásban, a technológiai iparban, a szórakoztatásban, a távközlésben és a pénzügyi szolgáltatásokban.
A technológiai fejlődés új eszközöket ad ugyan a hirdetők, marketingszakemberek kezébe, fontos azonban megvizsgálni azt is, hogy azok közül melyik és mennyire hatékony. Ezt a témát járták körül a piackutató intézetek szövetsége, az ESOMAR és a Reklám Világszövetség (World Federation of Advertisers) által szervezett budapesti World Wide Multi-Media Measurement (WM3 2008) konferencia résztvevői.


