BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mi jöhet a hagyományos online hirdetés helyett?

A hagyományos online hirdetéseknél jóval sikeresebb lehet a mobilinternetes reklámkampány – összegezte egy kísérlet során szerzett tapasztalatait George Pappachen, az amerikai Safecount piackutató munkatársa egy múlt heti budapesti konferencián.

 Az Arany iránytű című film kapcsán lebonyolított mobilnetes kampányban mind az ismertség növelése, mind az érdeklődés felkeltése területén jobb eredményt ért el a mobilplatform, mint a hagyományos webes.

Ezek a hirdetések – nem meglepő módon – a 18–24 éves amerikaiakra hatottak leginkább, ráadásul ebben a csoportban a film ismertségének emelése mellett sikerült azt is elérni, hogy ugrásszerűen nőjön azoknak a száma, akik a filmet már a nyitó hétvégén megnézték.

A mobilnetes platform egyedülállóan hatékonynak bizonyult a Safecount kísérletében a márkaüzenet szempontjából is, és Pappachen elmondása szerint még számos iparágban lehet hasonló hatása, így például az utazásban, a technológiai iparban, a szórakoztatásban, a távközlésben és a pénzügyi szolgáltatásokban.

A technológiai fejlődés új eszközöket ad ugyan a hirdetők, marketingszakemberek kezébe, fontos azonban megvizsgálni azt is, hogy azok közül melyik és mennyire hatékony. Ezt a témát járták körül a piackutató intézetek szövetsége, az ESOMAR és a Reklám Világszövetség (World Federation of Advertisers) által szervezett budapesti World Wide Multi-Media Measurement (WM3 2008) konferencia résztvevői.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.