Az MTI kérdésére Bocskai István elmondta, hogy a kiképzőpilóta egy alezredes volt, aki nemrég tért vissza egy kanadai programról, ahol szintén kiképző pilótaként dolgozott. Több ezer repült óra van a háta mögött, MiG-29-est is vezetett - tette hozzá. - számol be a www.baon.hu.
A szóvivő arról is beszámolt, hogy a növendék pedig egy fiatal főhadnagy volt, aki vadászpilótának készült, s MiG-29-esen vagy Gripenen repült volna kiképzése után.
A pilóták nevét nem közölhetik, mert még nem értesítették a történtekről a hozzátartozókat - mondta, jelezve ugyanakkor, hogy a tájékoztatás "már folyamatban van".
A gép 10.25-kor indult kiképző repülésre Kecskemétről. Az oktató alezredes és a tanuló főhadnagy alacsony magasságú repülést hajtottak végre.
A legénység 11.02-kor jelentkezett utoljára, utána megszakadt a kapcsolat a géppel. A baleset oka egyelőre ismeretlen. A zuhanás előtt a pilóták megkíséreltek katapultálni, de a folyamat nem ment végbe. Bár a szerkezet úgy működik, hogy mindkét ülést katapultálja, ha bármelyik pilóta meghúzza a kart, most viszont csak a hátsó ülés hagyta el a gépet. Az alezredes holttestét a gép mellett találták meg. A www.szon.hu úgy tudja, hogy csak az egyik pilótának sikerült katapultálnia a vadászrepülőből a baleset közben, a másikuk a gépben maradt.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható, galéria is itt található
VGO- www.baon.hu, www.szon.hu-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.