S hogy mekkorával is? Erre is rávilágít a Boston Consulting Group felmérése, illetve a cég két vezető munkatársának a Harvard Business Review decemberi magyar kiadásában ismertetett alapos cikke. Nos, a felmérésből – amely 40 földrajzi régióban élő, 12 ezernél több eltérő jövedelmi szintű és foglalkozású nő válaszai, illetve több száz interjú alapján készült – megtudhatjuk, hogy a nők világszinten körülbelül évi húszezer milliárd dollárnyi fogyasztásra fordítható kiadás fölött rendelkeznek jelenleg. Ám ez az összeg a következő öt évben akár a 28 ezer milliárd dollárt is elérheti, s ugyanezen idő alatt az éves összkeresetük 13 ezer milliárd dollárról 18 ezer milliárdra emelkedhet. Összességében a nők fogyasztása olyan piaci növekedést eredményez, amely nagyobb – valójában több mint kétszer akkora –, mint Kína és India potenciálja együttvéve.
Bármely cég bölcsen teszi, ha a női vásárlókat célozza meg, de a legnagyobb lehetőségek hat iparágban rejlenek. Ezek közül kiemelhető négy olyan üzleti terület, ahol a nők a legnagyobb valószínűséggel többet fognak költeni, vagy drágább termékekre cserélik a megszokottakat: élelmiszerek, egészséges életmód, szépségipar és ruházati termékek. A maradék kettő pedig olyan üzleti tevékenység, amelyekkel kapcsolatban a nők egyértelműen az elégedetlenségüknek adtak hangot: a pénzügyi és az egészségügyi szolgáltatások piaca.
Habár a kutatás globális, azaz nem magyarspecifikus, a megállapításokat és következtetéseket, valamint a jó tanácsokat idehaza is szívesen ajánljuk az érintettek figyelmébe: a pénzügyi válság előbb-utóbb véget ér, és most kell megvetnünk a recessziót követő növekedés alapjait. Ha célpiacként a nőkre koncentrálnak – bármilyen, földrajzilag körülhatárolt piac helyett –, akkor a gazdaság növekedési pályára állásakor a vállalatok sikeresélyei is emelkedni fognak – állítják a felmérést végzők. A nők szükségleteinek a megértése és kiszolgálása alapvetően fontos szerepet kap majd a gazdaság újjáépítésében – ez lehet a kiugró növekedés, a hűséges vevőkör és a piaci részesedés.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára
„Míg korábban a családi munkamegosztás a nőre testálta a beszerzést, napjainkra egyre elfogadottabbá vált, hogy a férfiak is mind többször vásárolnak. Persze a vásárlások zömét még ma is a nők végzik, s még nagyobb hányadban hozzák meg ők a döntéseket. Ráadásul nem csak a klasszikus területeken, mint az élelmiszer vagy a lakásfelszerelés. A termékeket értékesíteni kívánók – gyártók és kereskedők – éppen ezért sokkal inkább a nőket célozzák meg, olyan elemeket emelnek ki egy-egy terméknél, amelyek jobban megfogják a nőket. Új szempontként kell figyelembe venni, hogy egyre inkább családi programmá válik a vásárlás.”
Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára
„Míg korábban a családi munkamegosztás a nőre testálta a beszerzést, napjainkra egyre elfogadottabbá vált, hogy a férfiak is mind többször vásárolnak. Persze a vásárlások zömét még ma is a nők végzik, s még nagyobb hányadban hozzák meg ők a döntéseket. Ráadásul nem csak a klasszikus területeken, mint az élelmiszer vagy a lakásfelszerelés. A termékeket értékesíteni kívánók – gyártók és kereskedők – éppen ezért sokkal inkább a nőket célozzák meg, olyan elemeket emelnek ki egy-egy terméknél, amelyek jobban megfogják a nőket. Új szempontként kell figyelembe venni, hogy egyre inkább családi programmá válik a vásárlás.”
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.