BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Tarlós: Fogalmam sincs, miből fizetjük ki a metrót

El nem végzett munkákat nem szabad hagyni kifizetni; voltak és vannak ilyen tekintetben bizonytalanságok egyes fővárosi beruházásoknál és közszolgáltatási cégeknél - nyilatkozta Tarlós István, a Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetője, a Fidesz főpolgármester-jelöltje a Duna Televízió reggeli műsorában.

Példaként a Margit-híd felújítását említette a fővárosi politikus: itt egyetlen költségvetést sem készíttettek a munkára, csak költségbecsléseket, amik sűrűn változtak le és fel, nem kis mértékben. Tarlós szerint nagyon szigorúan meg kell nézni, hogy milyen számlákat fizetnek ki, milyen teljesítés van ezek mögött a számlák mögött.

Budapesten a 35+1 fős létszám (utóbbi egy fő a mindenkori főpolgármestert jelenti)  - ekkora lesz a fővárosi közgyűlés az új  szabályok szerint - már alkalmas Tarlós szerint a főváros vezetésére; sokkal inkább, mint a mostani 67 fős létszámú közgyűlés.

A köztisztviselői létszámra is kitérve Tarlós István kijelentette: a főpolgármesteri hivatal ezernégyszáz főhöz közelítő létszáma túlzó. "Ennyi köztisztviselő munkájára, ilyen keretek között és ilyen feladatmennyiséggel, meggondolandó, hogy szükség van-e".

Az átveendő-befejezendő projektekről is beszélt Tarlós István. A négyes metró építése kapcsán kijelentette: fogalma sincs róla, miből fizeti majd ki a főváros a metróépítés első szakaszának számláit. Ha ugyanis az eddigi többletkövetelésekhez hozzászámítjuk az EU büntetése miatt az első szakasznál elveszített hatvanmilliárd forintot, akkor csaknem százmilliárdos az egyes szakasz forráshiánya. 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek