BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Naponta öt órát töltenek a képernyő előtt a tizenévesek

Tíz év alatt tizenhatszorosára nőtt azon fiatalok száma, akik naponta interneteznek. A szélesedő kínálat és az újabb platformok használatának eredményeként ma már naponta 4,9 órát töltenek el a különböző képernyők előtt a 15-19 évesek. A rádió és a magazinok fogyasztása pedig lassú csökkenést mutat körükben – derül ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis tanulmányának elemzéséből.

A 15-19 évesek egy évtizeddel ezelőtti médiafogyasztása kisebb intenzitást mutatott, médiatípusonként 5-6 százalékpontnyi különbséggel, de mintázata megegyezett a felnőtt lakosság szokásaival.

Különösen az elmúlt öt év hozott drasztikus változásokat: rohamosan terjedő internethasználat, a 2000-es 4 százalékról 2010-re 65 százalékra növekedett. A televízió nézés 6 százalékpontnyi emelkedést ért el, míg a másik két klasszikus médiatípus (rádió és magazinok) fogyasztása lassú csökkenést mutat a fiatalok körében.

A teljes médiafogyasztásra szánt idő tovább növekszik és egyre nagyobb szeletet hasít ki a 15-19 évesek mindennapjaiból. A növekedés motorja az internet, amely felváltott több szabadidős és társas tevékenységet is. Napjainkban már közel öt órát töltenek a számítógép – esetleg okostelefon – és a televízió képernyői előtt a fiatalok, mondta el Kántor Kata, a GfK Hungária Média szektorának menedzsere.

Az elmúlt tíz évben a televízió nézésre és internetezésre szánt együttes idő 69 százalékos növekedése mellett a két médium fogyasztásának aránya is jelentősen átalakult. Míg 2000-ben a televízió nézés az együttes idő 91 százalékát tette ki, addig 2010-ben már csak 59 százalékot.

A Nemzeti MédiaAnalízis komplex médiafogyasztási szegmensei közül a 2005-ös 27 százalékról 64 százalékra növekedett a netfüggők száma a 15-19 évesek körében. Ez a változás megmutatkozik a fiatalok szabadidő eltöltési és életstílus szegmenseinek átstrukturálódásában is, melynek következtében egyre többen vannak azok, akik az otthonülő, elszigetelt zárkózott életstílust választják és egyre kevesebben azok, akik a fiatalos, eljáró, a szabadidejüket aktívan eltöltő fiatalok csoportjába tartoznak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.