Csak a mi galaxisunkban 500 millió bolygón lehet élet

Amerikai tudósok szerint legalább 500 millió bolygó lakható a galaxisunkban. Az első „galaktikus népszámlálás” alapján a becslések szerint 50 milliárd bolygó lehet a Tejúton. Ezekre a számokra a Kepler űrtávcső adataiból következtettek a kutatók. Az 500 millió lakható bolygó azt jelenti, hogy ezeken az égitesteken nincs sem túl magas, sem pedig túl alacsony hőmérséklet. A csillagászok eddig sem kételkedtek abban, hogy léteznek lakható bolygók, de a Keplernek köszönhetően a sejtések helyét a méréseken alapuló bizonyosság vette át - írta a vilagtudomany.hu.

A Kepler legutóbbi felfedezései egy olyan változatos világra nyitották rá az ajtót, amely számos szempont átértékelésére készteti a bolygó rendszereket tanulmányozó kutatókat. Az első évben a megfigyelés csak az égbolt egy kis részét érintette, az ottani számok alapján készültek a becslések, mondta a Die Welt beszámolója szerint William Borucki szombaton Washingtonban.

Arra a következtetésre jutottak, hogy minden második Nap körül bolygók keringenek, és minden 200-ik csillag körül a bolygók olyan zónában helyezkednek el, ami lehetővé tenné az élet kialakulását. Régóta feltételezik, hogy a Tejúton legalább 100 milliárd Nap létezik. A "Kepler" olyan űrtávcső, amelynek kifejezett célja, hogy bolygókat keressen. Eddig 1235 lehetséges bolygót fedezett fel, amelyek közül 54 található olyan zónában, ahol az élet lehetséges.

Borucki szerint a kérdés az, hogy ha ennyi bolygón lehet élet, akkor az értelmes lények miért nem látogatnak meg bennünket?

Tejút lakható bolygók Kepler csillagászat