BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Napirendre vették a BKK-tarifákat, nagyot emelkedhetnek a jegyárak

Napirendre vette a fővárosi közösségi közlekedés jövő évi viteldíjairól szóló javaslatot a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén.

Az indítvány két változatot tartalmaz, a városvezetés a 7,9 százalékos differenciált jegy- és bérletáremelést javasolja elfogadásra. A másik változat szerint átlagosan 14,7 százalékkal emelnék a viteldíjakat jövő januártól.

Nálunk a legdrágább a jegy a keresethez képest

Akár megvalósul a Főváros által tervezett jegyáremelés, akár nem, a budapesti buszjegy már így is Európa legdrágábbja a nettó átlagbérhez képest. Míg egy magyar átlagfizetésből 433 budapesti buszjegyet lehet venni, addig egy bukaresti vagy egy római lakosnak közel háromszor ennyi buszjegyre futja saját hazájában. Nem csak az átlagfizetéshez képest költséges a budapesti közlekedés: ha a tervek szerinti legmagasabbra emelik fel a jegy árát, akkor a kelet-közép-európai régióban nem lesz a magyar 370 forintos buszjegynél drágább egyetlen országban sem - áll a Policy Solutions politikai elemző intézet legfrissebb gyorselemzésében.

A Policy Solutions az Európai Unió 27 tagországának fővárosi tömegközlekedési menetjegyárait hasonlította össze és arányosította az adott ország nettó átlagbérével. A vizsgálat alapján kiderült, hogy a budapesti 1,1 eurós (320 forintos), illetve a tervezett 1,3 eurós (370 forintos) buszjegyekből Európában példátlanul keveset tudnak venni a magyarok a nettó 476 eurós (135 ezer forintos) havi átlagfizetésükből.

Csomós Miklós oktatási és kulturális főpolgármester-helyettes ugyanakkor indoklás nélkül visszavonta a Vidám Park bezárásáról szóló javaslatát. A városligeti intézmény a tervek szerint vasárnap tartott volna nyitva utoljára, majd az általa használt területet átadta volna a Fővárosi Állat- és Növénykertnek.

Ismét tárgyal a testület a közterület-használat szabályozásáról, amely szerint korlátoznák a Városligetben a mozgó és pultos árusításokat, és változna a közterület-használati díjakból adható kedvezmények rendszere. Dönthetnek a képviselők arról is, hogy adjon-e a főváros 20 millió forint támogatást a BKV Előre SC utánpótlás-nevelésére.

A képviselők napirendre vették a Budapest Sport Egyesület (BSE) helyzetének rendezését is, a sportklub ingatlanjai több lépcsőben a főváros tulajdonába kerülnének, az önkormányzat pedig idén 200, jövőre 150, 2014-ben pedig 136 millió forintot adna a BSE-nek, amivel rendeződne pénzügyi helyzete.

A napirendet 18 igen, 11 nem szavazattal, négy tartózkodás mellett fogadták el.

A Policy Solutions az Európai Unió 27 tagországának fővárosi tömegközlekedési menetjegyárait hasonlította össze és arányosította az adott ország nettó átlagbérével. A vizsgálat alapján kiderült, hogy a budapesti 1,1 eurós (320 forintos), illetve a tervezett 1,3 eurós (370 forintos) buszjegyekből Európában példátlanul keveset tudnak venni a magyarok a nettó 476 eurós (135 ezer forintos) havi átlagfizetésükből. -->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek