BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A miniszter elmondta, mi miatt támogatják a Red Bull Air Race-t

A kormányzat három évig évente hatmillió eurós jogdíjat fizet közpénzből a budapesti Red Bull Air Race-ért.

„A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium főként a kedvező makrogazdasági hatások miatt támogatja a Red Bull Air Race budapesti futamának megrendezését, amelyek elsősorban a turisztikai ágazatban jelennek meg közvetlenül, de közvetetten az egész nemzetgazdaságban jelentkeznek” – hangoztatta a parlament honlapján a nemzeti fejlesztési miniszter. Seszták Miklós Sallai Róbert Benedek írásbeli kérdésére válaszolt, aki azt firtatta, hogy miért költ a kormány több mint 5 milliárd forintnyi közpénzt „Budapest építészeti örökségének és lakosságának veszélyeztetésére?” Az LMP-s országgyűlési képviselő szerint 2010-ben a főváros lakossága nagy megkönnyebbüléssel fogadta, hogy a „sok kellemetlenséggel járó Red Bull légi parádét megszüntette az új kormány”. Kiemelte, hogy ez a rendezvény más légi parádékhoz hasonlóan jelentős zaj- és légszennyezéssel, valamint balesetveszéllyel jár, ezért különösen aggályos az ilyen események megrendezése Budapest felett. Ezt állapította meg 2010. júliusi állásfoglalásában a jövő nemzedékek országgyűlési biztosa is. Sallai azért is aggályosnak tartja a támogatást, mert egy olyan termék reklámozását segíti az állam, amelyre egyébként egészségkárosító hatása miatt különadót vetettek ki.

Seszták kiemelte, hogy a Red Bull Air Race nemzetközi szinten a hatodik legismertebb motorsport versenyszéria a Formula1, a MotoGP, a WRC, a NASCAR és az lndycar mögött. A 2014. évi szezon első három futamát összesen 170 millióan tekintették meg a televízióban. „A futamokat világszerte 45 országban közvetítik, így a becslések alapján a televíziót, a nyomtatott sajtót és az online médiát figyelembe véve egy futam médiaértéke a rendező város vagy orszá g számára elérheti a 30 millió eurót" – hangoztatta a tárcavezető.

A miniszter érvelése szerint a kiemelt nagyrendezvények és sportesemények lehetnek a helyi gazdaság hajtóerői, hozzájárulhatnak a kereskedelem növekedéséhez, a szolgáltatások bővüléséhez, jelentős munkahelyteremtő képességgel rendelkeznek. A futam nagymértékben elősegítheti Magyarország hírnevének és turisztikai vonzerejének növelését, növelheti a vendégéjszakák számát. Seszták kiemelte: Budapest korábban baleset és más problémák nélkül már hétszer adott sikeresen otthont a futamnak. Kijelentette, hogy a szigorú műszaki paraméterek, a világ legjobb pilótái – köztük Besenyei Péter –, a professzionális háttércsapat és a kiváló magyar szervezés biztonságossá az eseményt.

A kormány augusztusban döntött arról, hogy a budapesti Red Bull Air Race futamot három év alatt, 2015 és 2017 között mintegy 5,5 milliárd forint közpénzzel támogatja. Egy évre a jogdíj hatmillió euró. Az összeget az állami többségi tulajdonban levő Hungaroring Zrt. fizeti ki a jogtulajdonosnak, az ehhez szükséges pénzt pedig a fejlesztési miniszternek kell biztosítania a költségvetésben. Legutóbb 2009 augusztus 20-án tartották meg a versenyt a belvárosban a Duna felett. A 2010-es versenyt biztonsági okokra hivatkozva mondták le, 2013-ig máshol sem tartottak futamokat. A versenysorozatot idén indították el újra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.