A Honeywell és DuPont a bizottság szerint 2010-től kezdve egy sor olyan megállapodást kötött, amelyek korlátozták az R-1234yf elnevezésű gáz rendelkezésre álló mennyiségét a piacon, illetve a gáz műszaki tovább fejlesztését, ezáltal pedig megsérthették az uniós versenyjogot.
"A bizottságnak aggodalmai vannak, hogy a megállapodások sorozata, amelyeket a Honeywell és a DuPont 2010-ben kötött, akadályozhatta a versenyt az R-1234yf piacán" - áll a bizottság közleményében, amely ugyanakkor hangsúlyozza: a hivatalos értesítés önmagában nem jelenti a vizsgálat lezárultát vagy a jogsértés tényének kimondását.
Korábban az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Németország ellen, mert a Mercedes nem hajlandó az új gázt használni, holott az uniós jog szerint már nem lehetne olyan autót forgalomba hozni az EU-ban, amelyben a régi, környezetszennyezőbb gázt alkalmazzák.
A Mercedes arra hivatkozott, hogy az R-1234yf bizonyos körülmények között tűzveszélyes, gyúlékonnyá válik. Az eljárás megindítását megelőzően gyakorlatilag nyilatkozatháború alakult ki a német autógyártó és Brüsszel között, amely odáig fajult, hogy egy magas rangú bizottsági tisztviselő közölte: ha csak a Mercedesnek van problémája a gázzal, más gyártóknak nem, akkor lehet, hogy a német márka autóinak konstrukciója a hibás, nem a hűtőgáz.
A Mercedes arra is hivatkozott, hogy az új típusú gázból a gyártók nem tudtak időben kellő mennyiséget rendelkezésre bocsátani. A DuPont és a Honeywell szerint viszont ők elő tudták volna állítani a kellő mennyiségű gázt, de nem kaptak rá megrendelést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.