A Honvédelmi Minisztérium (HM) eddig képtelen volt olyan megoldással előrukkolni, amely elejét venné a repülőműszaki szakemberek elvándorlásának. Rövidesen a milliárdokért kiképzett pilótaállomány is a civil szférában kereshet boldogulást – értesült a Magyar Nemzet.
A honvédségben ugyanis csaknem másfél évtizede nem volt értékelhető bérfejlesztés, és a példátlan elmaradást a jelek szerint már nem tudják kompenzálni az életpályamodell bevezetésével, illetve a második fél évtől beígért jelentős bérfejlesztéssel sem.
A tiszti, többször főtiszti (őrnagy vagy annál magasabb) rendfokozatú pilóták esetében ez már csak azért sem lehetséges, mert az emelés differenciáltan történik, és most kimondottan az alsó állománykategóriáknak akarnak kedvezni.
Közben a civil közforgalmi repülés évről évre bővül, és az angolul jól beszélő, nemzetközi színtéren is tapasztalatra szert tett, kanadai NATO-iskolában tanult magyar vadászpilóták kapósak lettek a fapadosok, vagy éppen a közel- és távol-keleti légitársaságok piacán. Hasonlóan a honvédségi repülőműszakiakhoz, akikre nézve a Magyarországon is működő ipari multik (például a kecskeméti Mercedes) jelentik a legnagyobb elszívóerőt. Ha a kilépés mellett döntenek, fizetésük többszörösére is emelkedhet.