Közélet

Megbírságolta a GVH az AAA Auto-t

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Autocentrum AAA AUTO Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, hiszen bizonyítatlan piacelsőségi állításokat jelenített meg az autókereskedésről, valamint megtévesztő szlogennel reklámozta hétnapos cserelehetőségét. A a jogsértésért 15 000 000 forint bírságot szabott ki az Autocentrum AAA AUTO Kft.-re, és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását.

A GVH megállapította, hogy az Autocentrum AAA AUTO Kft. megalapozatlanul használta az alábbi reklámállításokat 2014 májusától honlapján, a szórólapokon, a direkt marketing levélben és a sajtóhirdetésekben: Magyarországon és Közép-Kelet Európában az Autocentrum AAA AUTO Kft. a legnagyobb használtautó-kereskedés, amelynél az érdeklődő egy helyen a legtöbb autó közül választhat;
indoklás nélkül, illetve kérdések nélkül hét napos cserejogot biztosít a használtautókra - írja a Gazdasági Versenyhivatal közleményében.

A GVH nem fogadta el a piacelsőségi állítások alátámasztására benyújtott tanulmányt bizonyítékként, mert a tanulmány sem tartalmában, sem formájában nem felelt meg a vizsgált állításoknál elvárt igazolási kötelezettségnek: a felmérés ideje, módszertana ismeretlen, hipotézisei pedig nem feleltek meg a kereskedelmi gyakorlatnak, és a tanulmány nem az Autocentrum AAA AUTO Kft.-re, annak piaci jelentőségére, hanem egyes európai országok használtautó-piaci viszonyaira vonatkozik.

A GVH a hét napos cserejogról szóló tájékoztatásról megállapította, hogy egyértelműen azt az üzenetet közvetíti a fogyasztónak, hogy az teljes körű, és az Autocentrum AAA AUTO Kft. a cserejogot általánosan, valamennyi gépjármű esetében biztosítja, annak ellenére, hogy e jog gyakorlásának számos előfeltétele volt.

A GVH az Autocentrum AAA AUTO Kft.-re kirótt bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte a GVH, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és jelentős számú fogyasztót ért el. A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás
elismerte mulasztását a cserejoggal kapcsolatos kommunikációjával összefüggésben; az elvárt együttműködési kötelezettséget meghaladóan segítette a GVH Versenytanácsának munkáját - írja a Gazdasági Versenyhivatal közleményében.

AAA Auto GVH
Kapcsolódó cikkek