Az elektronikus ügyintézésről és a bizalmi szolgáltatásokról szóló törvény értelmében 2018. január 1-től
kötelező a jogszabály hatálya alá tartozó gazdálkodó szervezetek számára az egyes állami szervekkel való elektronikus kapcsolattartás, valamint az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségen történő dokumentumküldés és -fogadás.
Ennek megvalósítására biztosítja az állam a gazdálkodó szervezetek számára a Cégkapu szolgáltatást. A Cégkapunak köszönhetően minden kézbesítésre szánt küldemény a gazdálkodó szervezet által igényelt, biztonságos, hiteles tárhelyre érkezik.
Jelenleg a Cégkapu használatára kötelezett cégek száma 466 ezer, ebből már 458 ezer regisztrált és használja a Cégkapu szolgáltatást.
A Cégkapuból kiküldött dokumentumok száma június elején meghaladta a 600 ezret.
A projektet megvalósító konzorciumot a NISZ Zrt. vezeti, a fejlesztésben a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem, az Idomsoft Zrt., a KDIV Kft. és Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség vesz részt. A projekt teljes költségvetése 9,434 milliárd forint. A 2018. december 31-én záruló projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.