A világmárkáknál régóta bevett módszer, hogy olyan sztárokkal reklámozzák termékeiket, akikért a vásárlók is rajonganak, és akiket a világ bármelyik pontján könnyen felismernek. A Spotted nevű kutatócég rangsorolta azokat a színészeket, modelleket, sportolókat, akik nagyobb cégek kampányaihoz adják az arcukat. A kutatócég százas pontozású lista alapján azt rangsorolta, hogy a reklámokból visszaköszönő hírességek mennyire vannak átfedésben az adott márka célközönségével nem, jövedelem, lakhely szerint, és azt is megvizsgálta, hogy az imázsukkal jelentenek-e kockázatot az általuk képviselt márka számára.
A lista összeállításakor azt is figyelembe vették, hogy a közösségi oldalakon mekkora követői táborral és mennyi pozitív hozzászólással rendelkeznek a sztárok.
Dwayne Johnson (képünkön), a könnyedebb hollywoodi filmek egyik kedvelt színésze és az amerikai Under Armour nevű sportruházatgyártó alkotta páros együttműködése maximális pontszámmal lett a legerősebb marketingszempontból. Dwayne Johnson, aki korábban a The Rock néven évekig ismert pankrátor volt, 2016 óta működik együtt a sportruházatgyártó céggel. Janet Comenos, a cég vezérigazgatója a CNBC-nek úgy nyilatkozott, hogy nagyon kevés kockázattal jár a Dwayne-nel való együttműködésük, mivel a vásárlóik a közösségi médiában is követik a sztárt, ezáltal „kapcsolatban állnak vele, és hisznek is benne”.
Az Under Armour másik reklámarca Stephen Curry NBA-sztár, akinek a céggel való együttműködése csak a 14. helyezéshez volt elegendő. A kosárlabdázó 2009-ben még Nike cipőt viselt, majd 2013-ban szerződött az Under Armourhoz, ami évi 4 millió dollárt hoz a sportolónak. A Tommy Hilfiger divatcég Winnie Harlow modellel végzett közös munkája második helyezést kapott 97,2 ponttal, a dobogó harmadik fokán pedig a Crate & Barrel nevű lakberendezési vállalat arcaként Reese Witherspoon színésznő áll 96,1 ponttal.
A márkák jelentős pénzért szerződtetik a hírességeket:
a MarketWatch gazdasági portál szerint csak az Egyesült Államokban körülbelül 35 milliárd dollárt költöttek sztárok szerződéseire 2017-ben.
Harvey Keitel színész megjelenése például sokat segített a Direct Line nevű brit biztosítótársaságnak, amikor 2014-ben a cég reklámfilmjében megelevenítette a Ponyvaregény című filmből ismert Winston Wolf karakterét. Mark Evans, a cég marketingigazgatója elmondta: a vállalat 2013-ban két számjegyű csökkenést szenvedett el, azonban 2016-ra 31 százalékkal nőtt, részben e híres marketingkampány segítségével.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja