BUX 43,457.58
+4.02%
BUMIX 3,956.67
+0.14%
CETOP20 2,013.3
+1.85%
OTP 10,465
+5.66%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.64%
+0.85%
+2.13%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,600
-1.23%
RABA 1,170
-0.85%
0.00%
+0.49%
+0.65%
+1.40%
OPUS 189.8
+0.53%
-1.60%
-0.12%
0.00%
+2.34%
OTT1 149.2
0.00%
+1.95%
MOL 2,842
+5.26%
+0.26%
ALTEO 2,360
-1.26%
0.00%
+0.20%
EHEP 1,770
+11.32%
+9.79%
+0.89%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.87%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.47%
-0.38%
+2.92%
+4.05%
-2.99%
+0.81%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,470
-7.22%
+0.44%
NAP 1,210
+1.68%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

A dinamika jegyében frissítették a bajorok a 220i Active Tourert

Sportosabb megjelenéssel és duplakuplungos váltóval jön az egyterű.

A menetrendszerű megújulás során látványosabb külsőt, új applikációkat és vezetőtámogató rendszereket kapott a BMW egyterűje. Az Active Tourer műszaki hátterét is frissítették.

A többi között a turbófeltöltési technológia, az üzemanyag-befecskendezési nyomás és a hőelvezető rendszer változott, de új főtengelyt is bevetettek. A benzinesek a 225i xDrive kivételével a hagyományos, Aisin-féle automatikus váltó helyett opciós hétfokozatú, duplakuplungos szerkezetet kaptak.

Nemcsak a váltó illik nagyszerűen a maga négy hengerével már nagynak számító 20i motorhoz, hanem a motor is jó választás az autóhoz. Mivel bőséges az erőtartaléka, mindig alacsony fordulaton jár a motor, normál tempójú közlekedés mellett a gyorsan és észrevétlenül kapcsoló váltó 1000–1500-as fordulat között „pihenteti”. Amikor viszont szükség van rá, a 3000–4000-es tartományban BMW-hez méltó lendülettel, lineáris teljesítményleadással hozza mozgásba a vegyes használatban is takarékos Active Tourert.

Felépítése ellenére kifejezetten ínyére van a tempós haladás. A viszonylag magas súlypontot jól eltalált futóműhangolással ellensúlyozták. Feszes és stabil, szűk kanyarokban is kitartóan helytáll, miközben a rugózási komfortról sem kell lemondani.

Rosszabb minőségű útburkolaton inkább a futómű felől érkező zaj tűnik fel a különben csendes utastérben.

A Minihez mérhető agilitás a hasonlóan direkt kormányzáson is érezhető, a természetesen súlyozott kormánnyal precízen, élvezetesen irányítható. Szinte csak a szokásosnál nagyobb fordulókör szól a márka kínálatában idegen hajtásképlet ellen.

A cikk a Világgazdaság október 16-i számában jelent meg

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek