A régióban főként a magyarok várják el a digitalizációt a szolgáltatások területén
Az EY 3600 ember megkérdezésével készült kutatásából az derült ki, hogy a magyar lakosok készültek fel leginkább az új technológiai megoldások felhasználására a kelet-közép-európai régióban. Itthon ma már a legtöbben érintős bankkártyával fizetnek, a következő években pedig szívesen követnék egyetlen alkalmazáson keresztül bankszámláik aktivitását. A válaszadókat kedvezőbb árazással, rugalmas ügyintézéssel és minél jobb online felhasználói élménnyel lehetne elcsábítani jelenlegi pénzintézetüktől.
A felmérésből egyértelműen kiderült, hogy a magyarok a legnyitottabbak a digitális megoldások alkalmazására a régió országai közül. A hazai lakosság több mint kétharmada, 71 százaléka igyekszik online intézni mindennapi ügyeit, miközben a térség országainak átlaga mindössze 44 százalék. Az EY felmérése szerint az emberek döntő többsége (72 százaléka) ma már érintős bankkártyával vásárol, és 16 százalékuk tervezi, hogy ezzel a megoldással fizet a jövőben. Minden harmadik magyar megkérdezett, vagyis 33 százalékuk kipróbálta már a mobilfizetést is, ami a felmérésben részt vevő államok eredményeit tekintve kimagasló érték.
A magyarok várják azokat a technológiai újításokat, amelyekkel még kényelmesebben intézhetik pénzügyeiket. Az emberek csaknem fele ezért használ alternatív online pénzügyi szolgáltatókat is, vagy kipróbálná ezeket
– foglalta össze Demeter Ákos, az EY tanácsadási üzletágának partnere. A szakember szerint a bankoknak reagálniuk kell erre az igényre, hogy tovább tudják növelni ügyfeleik számát, és megőrizzék versenyelőnyüket a feltörekvő technológiai cégekkel szemben. Ezt elsősorban kedvező díjszabással, rugalmas és minőségi szolgáltatással, valamint az online felhasználói élmény növelésével érhetik el.

Fotó: Shutterstock
A kutatás arra is rámutat, hogy a magyarok többsége, 78 százaléka szívesen követné nyomon a különböző pénzintézeteknél vezetett bankszámláinak egyenlegét egyetlen alkalmazáson keresztül. Ezt az applikációt egy megbízható, felhasználóbarát és erős pénzügyi hátterű szolgáltatótól fogadnák el a megkérdezettek.
A kutatásról
Az EY megbízásából a Nielsen a kutatást több mint 3600 ember megkérdezésével Ausztriában, Csehországban, Horvátországban, Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában végezte el, hogy felmérje a lakosság pénzügyi, banki és informatikai szokásait.


