BUX 50,723.42
-0.36%
BUMIX 4,291.58
-0.55%
CETOP20 2,302.76
+0.24%
OTP 17,285
-0.55%
KPACK 9,150
-22.46%
0.00%
-2.72%
+0.26%
-0.62%
ZWACK 16,700
0.00%
+3.60%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,365
0.00%
0.00%
-1.45%
-2.02%
+0.39%
-1.52%
-4.35%
-0.24%
-3.51%
-1.17%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,434
+1.00%
-1.72%
ALTEO 1,710
-0.29%
0.00%
+0.83%
EHEP 1,765
0.00%
0.00%
-1.85%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.60%
-1.74%
-0.77%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
-1.64%
+0.44%
0.00%
+2.41%
NUTEX 16.18
+0.75%
Forrás
RND Solutions
Közélet

A kínai mobilcégek megtörnék a Google Play piaci dominanciáját

Közös mobil alkalmazás platformmal tervezik megtörni a Google Play piaci dominanciáját a kínai mobil technológiai cégek.

A Xiaomi, a Huawei Technologies, az Oppo és a Vivo mobil távközlési technológiai vállalatok az alkalmazásfejlesztők támogatására létrehozott globális együttműködés (Global Developer Service Alliance, GDSA) keretében egy mobil alkalmazás platformot hoznak létre annak érdekében, hogy megkönnyítsék a mobil alkalmazások és játékok fejlesztői, valamint a zeneszámok szerzői és videós tartalomkészítők számára a világpiacok elérését.

A GDSA a tervek szerint márciusban kezdené meg a működését és

kezdetben kilenc földrajzi régiót fedne le, közöttük Indiát, Indonéziát és Oroszországot.

A négy kínai cég egyike sem kommentálta a Reuters hírügynökség értesülését.

Fotó: AFP

A mobil alkalmazások mellett filmeket és hangoskönyveket is 30 százalékos jutalékkal terjesztő Play Store 8,8 milliárd dollár bevételt hozott 2019-ben a Google-nek a Sensor Tower piackutató cég elemzője, Katie Williams szerint. A Google nem kommentálta a Reuters értesülését. Miközben az Oppo, a Vivo és a Xiaomi számára elérhetőek a Google szolgáltatásai, Washington szankciói miatt a Huawei tavaly elveszítette azt.

A Canalys piackutató cég alelnöke, Nicole Peng elmondta, hogy

a Xiaomi Indiában rendelkezik kiterjedt felhasználói bázissal, a Vivo és az Oppo Délkelet-Ázsiában épített ki erős piaci pozíciót, a Huawei pedig Európában vetette meg a lábát.

A négy kínai cég az amerikai IDC piackutató cég statisztikái alapján 2019 negyedik negyedévében a globális okostelefon piac 40,1 százalékát fedte le. A kínai cégek a világpiaci készülékforgalom csökkenésével egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek szolgáltatásaik és szoftvereik értékesítésére.

A Huawei emellett az Android operációs rendszer használatáról is kezd átállni saját, Harmony operációs rendszerére.

Kapcsolódó cikkek