BUX 39,373.46
-0.84%
BUMIX 3,775.05
-0.13%
CETOP20 1,793.99
0.00%
OTP 8,428
-1.24%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.25%
0.00%
+0.20%
ZWACK 18,500
0.00%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,125
0.00%
0.00%
-2.25%
-2.52%
0.00%
OPUS 169.6
+0.36%
-1.35%
0.00%
0.00%
-0.22%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,924
-0.88%
-2.26%
ALTEO 2,390
-0.83%
0.00%
0.00%
EHEP 1,010
-3.81%
-0.83%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
0.00%
-1.43%
-0.20%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,206
-2.74%
0.00%
-4.02%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Több idő jutott a szülőkkel való közös tanulásra

Gyakori félelem volt a kezdetekben, hogy a távolság miatt a gyermekek lemaradnak a tananyaggal.

A Budapest Bank legfrissebb kutatása szerint a szülők a digitális oktatás miatt hetente átlagosan 13 órával több időt fordítottak a gyermekükkel közös tanulásra.

A gyerekek iskolai teljesítménye ugyanakkor a rendkívüli körülmények ellenére is szinten maradt, sőt, sok esetben inkább pozitív irányba változott ez idő alatt, és a tanagyag elsajátításában sem keletkezett jelentős lemaradás. A tanárokkal jól ment az együttműködés, a szülők nagy része pedig úgy véli, gyermeke önállóbb lett az új rendszernek köszönhetően.

A Budapest Bank tapasztalatai szerint

már érdemes általános iskolás korban megismertetni a gyermekeket a pénzügyek alapjaival,

amihez a saját bankszámla kiváló eszköz.

A koronavírus-járvány miatt bevezetett digitális oktatás hirtelen jött, a tanároknak, diákoknak és szülőknek is nagyon gyorsan kellett alkalmazkodniuk az új helyzethez, ráadásul épp akkor, amikor sok szülő is otthonról dolgozott a járvány miatt.

A Budapest Bank a legfrissebb reprezentatív kutatásában1 azokat a magyar szülőket kérdezte meg az elmúlt hónapok tapasztalatairól, akik érintettek voltak ebben. A kapott válaszokból kiderült, hogy

a szülők átlagosan heti 13 órával több időt fordítottak arra, hogy segítsék gyermeküket a tanulásban.

Fotó: AFP

Amíg az iskolába járás adott a napnak egyfajta keretet és menetrendet a gyerekeknek, addig az otthoni tanulásnál eleinte sokan tartottak attól, hogy ez teljesen el fog tűnni. Végül azonban ezt az időszakot követően a szülők 38 százaléka azt mondta, a kialakított napi rutint végig sikerült betartaniuk, míg 40 százalék esetében változó volt, hogy, éppen sikerült-e követni vagy sem az időbeosztást.

Talán ennek is köszönhető, hogy a válaszadók 34 százaléka szerint nem változott gyermekük iskolai teljesítménye, 41 százalék pedig arról számolt be, hogy pozitív irányú változást tapasztaltak e téren.

Szintén gyakori félelem volt a kezdetekben, hogy a távolság miatt a gyermekek lemaradnak a tananyaggal,

azonban a válaszadók 32 százaléka szerint ez nem így történt, 55 százalékuk pedig úgy látja, ugyan volt némi lemaradás, de ez közel se annyi, mint amit a következő félében ne tudnának pótolni.

A megkérdezett szülők 70 százaléka mondta, hogy hatékony volt a tanárok és diákok közti együttműködés a digitális oktatás ideje alatt.

A Kréta mellett

az e-mail, a Google Classroom, valamint a Facebook Messenger volt a leggyakrabban használt kommunikációs csatorna,

ezeken felül átlagosan 2-3 további, elsősorban nem erre a célra fejlesztett alkalmazást kellett letölteniük a gyermekeknek.

Összességében a gyermekek tanáraikkal kapcsolatos véleménye a válaszadók 32 százaléka szerint pozitív irányba változott a digitális oktatás idején, 51 százalék pedig úgy véli, a korábbihoz képest nem történt változás.

További érdekesség, hogy az otthoni tanulás és kijárási korlátozások miatt a gyerekek a megszokott személyes kapcsolattartás helyett csak online beszélhettek egymással, így a szülők csaknem 75 százaléka úgy véli, gyermeke kifejezetten várja az őszi tanévkezdést, amikor újra naponta találkozhatnak.

„A Budapest Bank már évtizedek óta támogatja a fiatalok pénzügyi ismereteinek fejlesztését, banki szakemberként és szülőként pedig magam is úgy gondolom, hogy ez olyan téma, amellyel érdemes korán, már általános iskolás korban foglalkozni. A kutatásunkban megkérdezett szülők 54 százaléka mondta, hogy gyermeke az otthoni tanulás során önállóbb lett, ami határozottan pozitív fejlemény. Márpedig ha ez a helyzet, akkor érdemes nekik a pénzügyekben is nagyobb szabadságot adni” – mondta Somogyi Péter, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője.

„A gyermekeknek a Budapest Banknál már 14 éves kortól lehet saját bankszámlát nyitni, amely kiváló módja annak, hogy támogassuk az önállóságukat, hiszen így lehetőségük van megismerkedni a mindennapos pénzügyek alapjaival. Ráadásul a banki mobilalkalmazás használatával lehetőségük nyílik a mobilfizetés használatára is, így a mobiltelefonjukat elengedhetetlennek tartó korosztály tagjainak már a fizikai bankkártyájukat se kell feltétlenül maguknál tartaniuk. Mindezeken túl az is fontos szempont, hogy az elektronikus fizetési megoldások biztonságosak, és csökkentik a fertőzés kockázatát is, így az őszi iskolakezdésnek érdemes már ezekkel az eszközökkel felvértezve nekivágni.”

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek