BUX 40,079.18
-0.99%
BUMIX 3,755.7
-0.51%
CETOP20 1,893.58
0.00%
OTP 8,660
-1.03%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.14%
-1.96%
ZWACK 18,350
+0.82%
-3.19%
ANY 1,580
-0.32%
RABA 1,085
-2.25%
0.00%
-1.54%
0.00%
+0.47%
OPUS 170.2
+0.71%
0.00%
-0.42%
0.00%
-1.20%
OTT1 149.2
0.00%
-4.74%
MOL 2,966
-0.87%
+1.28%
ALTEO 2,380
0.00%
-12.82%
-2.10%
EHEP 1,160
-7.20%
-4.92%
+0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.37%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+2.63%
-2.25%
0.00%
0.00%
-0.35%
-1.80%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-4.76%
NAP 1,244
+0.32%
0.00%
-5.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Licitáljon űrautóra az ötvenes évekből!

Milliárdokért kerül licitre az Alfa Romeo korszellemi márványoszlopának számító három kocsija.

Összesen 20 millió dollárra (6,2 milliárd forintra) rúghat az Alfa Romeo B.A.T. futurisztikus szériájának három, aukcióra váró kocsija – értesült a CNN.

A New York-i Sotheby's az októberi licitjük fő látványosságának szánja a triót, így nem is meglepő, hogy a valaha volt legmerészebb és legkülönlegesebb automobilként reklámozza az UFO-alakú kocsikat,

amelyeket szigorúan csomagban lehet csak megvásárolni.

Fotó: National Motor Museum/Heritage Images/Getty Images

Az olasz konstruktőrökkel, Franco Scaglione és Carrozzeria Bertone – a karosszériák ősatyja – is teljes mértékben egyetértenének a sok „leg” jelzővel, hiszen a B.A.T. sorozatot legalább ekkora ambíciókkal álmodták meg, az ötvenes évek sci-fi és aerodinamikai lázával megfűszerezve.

Az Alfa szériáján belül az 5-ös, a 7-es és a 9-es típus fog most gazdát cserélni.

Ha a technikai paramétereiket vesézzük ki:

  • 1953-ban debütált a B.A.T. 5 elnevezésű kupé, amelynél az alacsony légellenállás volt a fő szempont, a Cw 0,23-as légellenállási együttható még ma, a számítógéppel optimalizált karosszériák korában is kitűnőnek számít. Burkolt kerekeket, erősen hajlított üvegeket és nagy méretű ívelt hátsó vezérsíkokat kapott.
  • Az 1954-ben bemutatott B.A.T. 7 esetén úgy sikerült még jobban áramvonalassá tenni a felépítményt (Cw 0,19), hogy közben vadabb lett a megjelenés, a hegyes hátsó vezérsíkok középen majdnem összeérnek, a kipufogót is elrejtették a karosszéria sarkába.
  • Az 1955-ös B.A.T. 9 a legjózanabb, már ha lehet ezt a jelzőt használni ennél a konstrukciónál. Már megjelenik az orron a jellegzetes Alfa Romeo pajzs, már nem fedél, hanem búra rejti a fényszórókat, és a hátsó szárnyak méretét is visszavették annyira, hogy ne nagyon akadályozzák a sofőrt a hátralátásban, és már hátsó rendszámtáblának is kialakítottak egy felületet.
  • A videó is bizonyítja, hogy még van kraft a több mint 60 éves gépekben:

    https://www.youtube.com/watch?v=QWPSX-ab_8o

    A 20 millió dolláros leütési ár hihetetlenül magas, de nem csúcstartó: két évvel ezelőtt a Sotheby’s háznak már volt egy nagy húzása, 48.4 millió dollárért (15 milliárd forintért) adott túl egy Ferrari 250 GTO-n.

    A híres GTO 1962-ben olasz GT-t nyert
    Fotó: Michael Cole/Corbis via Getty Images

     

    Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
    Kapcsolódó cikkek