BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tudatosabban vásárolunk

A pandémia Európa-szerte megváltoztatta a fogyasztói szokásokat. Teret nyert az online vásárlás: a fogyasztók 71 százaléka rendelt 2020-ban az interneten keresztül. A magyar fogyasztók ennél valamivel kisebb része, 62 százaléka használta ki az online vásárlási lehetőségeket, emellett mind a hazai, mind a más tagállamból történő rendeléssel kapcsolatban bizalmatlanabbak az európai átlagnál. Az emberek 81 százaléka az otthonához közelebb vásárolt, mint korábban, és jobban támogatta a helyi vállalkozásokat – derül ki az Európai Bizottság 2020 utolsó negyedévében végzett felméréséből.

A kutatás eredményein megmutatkoznak a járványhelyzet gazdasági hatásai is. Az európaiak átlagosan 38 százaléka aggódott a következő hónap számláinak kifizetése miatt, 42 százalékuk pedig későbbre halasztotta jelentősebb vásárlási döntéseit. Az utóbbi különösen igaz a magyar válaszadók esetében: a hazai fogyasztók 57 százaléka napolta el inkább a nagyobb kiadásokat.

A felmérés eredményei szerint pozitívumként elmondható, hogy a fogyasztók nagyobb része tisztában van vásárlásainak környezeti hatásával, kétharmaduk pedig környezetbarát termékeket vett még akkor is, ha azok drágábbak voltak. Jó hír, hogy a magyar fogyasztók környezettudatos elköteleződése nem marad el lényegesen az európai átlagtól.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.