A pandémia Európa-szerte megváltoztatta a fogyasztói szokásokat. Teret nyert az online vásárlás: a fogyasztók 71 százaléka rendelt 2020-ban az interneten keresztül. A magyar fogyasztók ennél valamivel kisebb része, 62 százaléka használta ki az online vásárlási lehetőségeket, emellett mind a hazai, mind a más tagállamból történő rendeléssel kapcsolatban bizalmatlanabbak az európai átlagnál. Az emberek 81 százaléka az otthonához közelebb vásárolt, mint korábban, és jobban támogatta a helyi vállalkozásokat – derül ki az Európai Bizottság 2020 utolsó negyedévében végzett felméréséből.
A kutatás eredményein megmutatkoznak a járványhelyzet gazdasági hatásai is. Az európaiak átlagosan 38 százaléka aggódott a következő hónap számláinak kifizetése miatt, 42 százalékuk pedig későbbre halasztotta jelentősebb vásárlási döntéseit. Az utóbbi különösen igaz a magyar válaszadók esetében: a hazai fogyasztók 57 százaléka napolta el inkább a nagyobb kiadásokat.
A felmérés eredményei szerint pozitívumként elmondható, hogy a fogyasztók nagyobb része tisztában van vásárlásainak környezeti hatásával, kétharmaduk pedig környezetbarát termékeket vett még akkor is, ha azok drágábbak voltak. Jó hír, hogy a magyar fogyasztók környezettudatos elköteleződése nem marad el lényegesen az európai átlagtól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.