A japán szupervonat egyik mozdonyvezetője átadta a szerelvény irányítását egy képzetlen kalauznak, mert hívta a természet. A háromperces mosdókör hatására a járat egy 1 perces késést hozott össze, ez buktatta le a szégyenkező masinisztát – adta hírül a CNN.
A szerelvényen vélhetően senkinek nem szúrt szemet, hogy a vasutas percekre elhagyva az irányítófülkét kiszaladt a mosdóba. Ez azonban egy 1 perces késést eredményezett a menetrendben, ami miatt a precizitásukról is híres japán hatóságok vizsgálatot indítottak, ezen bukott le a felelőtlennek ítélt mozdonyvezető.
A masiniszta elismerte, hogy
hasi fájdalmai voltak, ezért ki kellett szaladnia három percre az illemhelyre, miközben a vonat 150 km/órás sebességgel haladt a fedélzetén 160 utassal.
A japán Sinkanszen vonatait szorosan fogják a számítógépes rendszerek, viszont egy képzett vezetőnek folyamatosan jelen kell lennie, ha egy váratlan eseményre reagálni kellene.
Például a fékezést és a gyorsítást is a mozdonyvezető szabályozza a biztonságos és pontos haladás érdekében.
Amíg a gépkezelő pár percre a mosdóban tartózkodott, a kalauz nem finomhangolta a haladási sebességet, ennek hatására egy perc késést szedett össze a járat, ami miatt vizsgálatot indított a vasúti társaság. A vonatok vezetőinek sürgősségi esetekben fel kell venniük a kapcsolatot a központtal, és csak miután átadták az irányítást egy arra képzett masinisztának hagyhatják el a helyüket, vagy a következő állomáson tarthatnak szünetet.
A mozdonyvezető bocsánatot kért, és úgy szabadkozott, hogy nem akart még nagyobb késést eredményezni azzal, hogy megállítja a vonatot emiatt. Nem jelentette, mert szégyenkezett az eseten.
A japán vonattársaság csütörtöki közleményében elnézést kért az eset miatt, és arról tájékoztatták a közvéleményt, hogy a vasutas ügye megfelelő súllyal lesz kezelve.
Kérdéses a japán gyorsvasutak jövője
Hosszú távon erősen megkérdőjelezi a japán Sinkanszen-hálózat jövőjét, hogy a járvány miatt a távmunka egyre szélesebb körben terjed el.