BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hetekig nem lehet közlekedni az egyik legforgalmasabb MÁV vonalon

November 17-ig tartó 3 hetes időszak alatt vonat egyáltalán nem közlekedhet több tíz kilométeren keresztül.

Október 27-én legnehezebb fázisához ér az Budapest–Győr–Hegyeshalom (1-es számú) vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújítása. Ekkor ugyanis az alépítményhibák javítása és a talaj stabilizációja átmenetileg mindkét vágány kizárását szükségessé teszik – közölte a MÁV.

November 17-ig tartó 3 hetes időszak alatt vonat egyáltalán nem közlekedhet a munkálatokkal érintett, mintegy 30 kilométeres szakaszon. 

 

tehervonat_LUS_853820220222 Budapest Teherpályaudvar TehervonatFotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG20220222 Budapest 
Teherpályaudvar 
Tehervonat
Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A teljes pályazár idején a MÁV-Volán-csoport a személyforgalmat pótlóbuszokkal szolgálja ki, míg a tehervonatok számára alternatív útvonalat jelöl ki.

Az 1-es vasútvonal Magyarország legintenzívebben használt tehervonati összeköttetése: mind a belföldet érintő export-import forgalomban, mind a balkáni országokat érintő tranzitforgalomban kiemelt szerepet játszik. A vasúttársaság ezért arra törekszik, hogy a tehervonatok az átmeneti forgalmi rend ideje alatt is zökkenőmentesen és teljeskörűen közlekedhessenek, hiszen esetükben az áru közúton történő szállítása nem reális megoldás.

A tehervonatok egy része Szlovákián keresztül, illetve Székesfehérvár és Veszprém felé tud kerülni, nagyobb részük azonban – a vágány lezárásához kapcsolódó technológia részeként – a Kelenföld–Székesfehérvár–Komárom útvonalon (és vissza) fog közlekedni, Székesfehérvár és Komárom között dízelvontatással.

A MÁV által kialakított, rendkívüli forgalmi rend és technológia talán legfontosabb eleme az, hogy a Székesfehérvár–Komárom (5-ös) vasútvonal végpontjaira rendelt, nagy teljesítményű dízelmozdonyok segítségével a tehervonatok – lehetőség szerint az eredeti vonatok megbontása nélkül, azaz a villamos vontatójárművükkel együtt – leközlekednek, Komáromtól, illetve Komáromig pedig az eredeti közlekedési rendjük szerint folytathatják útjukat. A MÁV ebből a célból 8 darab dízelmozdonyt biztosít a vállalkozó vasúti társaságok részére, amelyeknek a költségét a vágányzári kerülőútirány költségei között magára vállalja. 

Lázár János minisztériuma új korszakot hirdetett meg: gyökeresen átalakul a MÁV és a Volán

A MÁV-Volán csoportnak gyökeresen meg kell újulnia mind szervezetében, mind hatékonyságában, korszerűségében, utascentrikusságában, irányításában és mindennapi működésében. 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.